رزومه

آرمان

اهواز گردی

برای جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان چه کنیم؟

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

دمای هوا در بیشتر کشورها به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است از این رو ضروریست که روزه داران با تناول سبزیجات و میوه های سرشار از آب در وعدۀ سحر به افزایش رطوبت بدن خود و مقاومت در برابر احساس تشنگی کمک کنند.

به گفته پژوهشگران این خوراکی ها بدن را در برابر تشنگی مقاوم می کنند:

پرتقال: علاوه بر آن که سرشار از آب است و به رطوبت بدن کمک می کند؛ احساس خستگی و استرس را نیز از شما دور خواهد کرد.

خیار: حدود ۹۶٫۵% از وزن خیار را آب تشکیل می دهد.

کاهو: ۹۵٫۶% از وزن کاهو را نیز آب تشکیل می دهد.

کرفس: ۹۵٫۵% از وزن آن را آب تشکیل می دهد از این رو به رطوبت بدن کمک و احساس گرسنگی را محدود می کند.

گوجه فرنگی: از سبزی هایی است که حتما باید به بشقاب سالاد اضافه شود و حدود ۹۴٫۵% از وزن آن را آب تشکیل می دهد.

فلفل سبز: ۹۳٫۳% آن را آب تشکیل می دهد.

گل کلم: ۹۲٫۱% وزن آن را آب تشکیل می دهد.

طالبی: حاوی ۹۰٫۲% آب است.

اسفناج: ۹۱٫۴% آن آب است.

توت فرنگی: ۹۱% وزن آن را آب تشکیل می دهد.

کلم بروکلی: ۹۰٫۷% وزن آن آب است.

گریپ فروت: ۹۰٫۵% وزن آن آب است. البته بیماران باید این میوه را بعد از مشورت با پزشک مصرف کنند چون با بسیاری از داروها واکنش نشان می دهد.

هندوانه: ۹۱٫۵% وزن آن آب است.

اخبار سلامت اخبار