چگونه در گروه های وایبری ادمین شویم ؟

دسته ها: اخبار

وایبر یک برنامه پیام رسان برای سیستم عامل های مختلف میباشد که در تلفن های هوشمند نصب میشود این برنامه در نسخه جدید خود که به تازگی منتشر شده قابلیت مهمی به آن اضافه کرده است آن هم قابلیت مدیریت گروه ها توسط یک ادمین است در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه در گروه های وایبری ادمین شوید.

ابندا کمی به قابلیت ها و تاریخ چه وایبر نگاهی می اندازیم :

نرم‌افزار وایبر برای مک اواس، اندروید، سیستم‌عامل بلک‌بری، آی‌اواس، سیمبیان، بادا، ویندوز فون و مایکروسافت ویندوز در دسترس قرار دارد. یک نگارش از نرم‌افزار برای لینوکس در حال توسعه است که در حال حاضر در مرحلهٔ آزمایشی عمومی قرار دارد. وایبر روی شبکه‌های نسل سوم شبکه تلفن همراه و وای-فای کار می‌کند. جهت کار با نرم‌افزار روی یک سیستم‌عامل مبتنی بر دسکتاپ الزامی است نرم‌افزار وایبر را روی یک تلفن نصب داشته باشید. بد نیست بدانید وایبر در ۷ مه ۲۰۱۳ به ۲۰۰ میلیون کاربر رسید.

وایبر در ۲ دسامبر ۲۰۱۰ ابتدا برای آی‌فون، برای رقابت مستقیم با اسکایپ ارائه شد. یک نگارش پیش از انتشار برای اندروید در مه ۲۰۱۱ ظاهر شد اما محدود به ۵۰٫۰۰۰ کاربر بود؛ در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۲ یک نگارش محدود نشده منتشر شد. وایبر برای دستگاه‌های ویندوز فون و بلک‌بری در ۸ مه ۲۰۱۲ ارائه شد. با رسیدن به ۵۰ میلیون کاربر در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۲، پیام‌رسانی گروهی و موتورِ کیفیت صدای بالا به هر دونرم‌افزارهای اندروید و آی‌فون اضافه شدند. از این نرم‌افزار برای سری‌های ۴۰ نوکیا، سیمبیان و سیستم‌عامل بادای سامسونگ نیز در همان روز خبر دادند. در ابتدا، قابلیت تماس صوتی فقط برای نرم‌افزارهای آی‌فون و اندروید در دسترس بود، با این وعده که تماس صوتی به نگارش‌های رسیدنیِ نرم‌افزارهای بادا، سیمبیان و ویندوز فون اضافه خواهد شد، اما هیچ اشاره‌ای به سیستم‌عامل بلک‌بری و سری ۴۰ نوکیا نشد. این محدودیت بنظر می‌رسد بخاطر هستهٔ بلک‌بری و سری ۴۰ نوکیا باشد که از نرم‌افزارهای صدا روی پروتکل اینترنتپشتیبانی آسانی نمی‌کند. همانطور که وعده داده شد، در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۲، تماس صوتی با کیفیت بالا و پیام‌رسانی گروهی برای ویندوز فون‌هایی که روی دستگاه‌های نوکیا نصب هستند، بعنوان بخشی از همکاری منحصر به فرد با نوکیا در دسترس قرار گرفت.وایبر همراه تماس صوتی بطور رسمی برای همهٔ دستگاه‌های ویندوز فون ۸ در ۲ آوریل ۲۰۱۳ منتشر شد.

قابلیت‌های اصلی این برنامه بر روی سیستم‌عامل اندروید و آی او اس و ویندوزفون مکالمه بوسیله اینترنت، ارسال عکس، شکلک و ارسال متن است. این برنامه کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌است. برای ثبت نام در این برنامه باید شماره تلفن همراه شخص به آن اعلام شود و توسط یک پیام کوتاه، کد ورود به برنامه به کاربر اعلام می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند توسط همان تلفن همراه برنامه را بر روی رایانه شخصی و یا تبلت خود نصب کنند و به صورت اشتراکی از این برنامه در همگی آنها استفاده کنند. وایبر با استفاده از دفترچه تلفن موجود در تلفن همراه سایر افرادی که نرم‌افزار فوق را نصب کرده و در دفترچه تلفن قرار دارند را شناسایی کرده و آنها را در لیست دوستان در نرم‌افزار فوق قرار می‌دهد. نسخه جدید این نرم‌افزار اجازه اضافه کردن شکلک‌های جدیدی را نیز به کاربرانش می‌دهد. برخی از این شکلک‌ها با پرداخت هزینه قابل دریافت و برخی نیز رایگان هستند.

وایبر تا کنون بروزرسانی های متعددی را دریافت کرده است که هر کدام برای سیستم عامل های مختلف قابلیت هایی داشته است اما در جدیدترین نسخه وایبر که مدت کوتاهی است منتشر شده است قابلیت مدیریت گروه ها توسط ادمین را اضافه کرده است ،این قابلیت تا پیش از این در گروه های وایبری وجود نداشت و کاربرانی که در یک گروه بودند در صورت بروز مشکل قادر نبودند تا شخصی را بیرون کنند و یا این که به مدیریت گروه بپردازند اما در آپدیت جدید این برنامه خوش بختانه این مشکل حل شده است و یک شخص میتواند گروه را مدیریت کند البته این قابلیت مشکلاتی را دارد به عنوان مثال شخصی که زودتر نسخه جدید را دریافت کند و وارد گروه ها شود میتواند سریعا خود را ادمین کند و نرم افزار دیگر اجازه نمیدهد که شخص دیگری ادمین شود ،درصورتی که گروه جدیدی ساخته شود کاربری که گرووه را ایجاد کرده است به صورت پیشفرض ادمین میشود.درصورتی که میخواهید ادمین شوید کافی است به تصاویر زیر که نسخه اندروید وایبر است توجه کنید .

 

 

در حال حاضر این قابلیت در آخرین نسخه وایبر که برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس منتشر شده است موجود میباشد البته ممکن است سیستم عامل های دیگر نیز داشته باشد و ما اطلاع نداشته باشیم در صورتی که اینطور است لطفا در بخش نظرات این مورد را اعلام کنید .

نکته: برای استفاده از این قابلیت حتما باید به آخرین نسخه وایبر خود را آپدیت کنید.

به دلیل درخواست کاربران لینک مستقیم این ورژن آپلود شد و میتوانید از این لینک دانلود کنید.

اخبار