رزومه

آرمان

کمبود معلمان مشاور یکی از عوامل عدم اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود معلمان مشاور یکی از عوامل عدم اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی

عضو کمیسیون آموزش مجلس کمبود معلمان مشاور در مدارس را یکی از عوامل عدم اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی دانست و گفت: آزمون هدایت تحصیلی ممکن است اوضاع را وخیم‌تر ‌‎کند.
جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره برگزاری امتحان هدایت تحصیلی برای نخستین بار در سال جاری، گفت: هدایت تحصیلی باید قبل از هر مسئله با علاقه دانش‌آموزان همخوانی داشته باشد چرا که در پی این هدایت، آینده و سرنوشت دانش‌آموزان وارد مسیری تازه می‌شود و راه بازگشت به عقب برای آن‌ها به سختی خواهد بود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزمون نمی‌تواند تکمیل‌کننده نواقص موجود در طرح هدایت تحصیلی باشد و حتی می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند، افزود: درصد خطا و اشتباه و دست بردن به نتایج در آزمون بسیار بالا است ضمن آنکه ممکن است یک دانش‌آموز که همیشه ریاضی ضعیفی داشته در پی رفتن به کلاس‌های تقویتی به یکبار در آزمون نمره خوبی کسب کند و در مقابل دانش‌آموزی که دارای هوش ریاضی قوی است به دلایل جانبی از پس آزمون به خوبی بر نیاید.
وی توضیح داد: اگر این آزمون تنها برای فرصت به دانش‌آموزانی باشد که معدل لازم را کسب نکرده‌اند باز هم اتفاق خوشایندی نخواهد بود چراکه حق و حقوق دانش آموزانی که در پی تلاش بیشتر در طول سال تلاش معدل بالایی کسب کردند پایمال می‌شود.
کوچکی نژاد همچنین برای حل این معضل پیشنهاد داد: مشاوران و نظر کارشناسی آن‌ها در مدارس باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد ضمن آنکه باید با آموزش به دانش‌آموزان و خانواده‌ها و روشنگری، مانع از اصرار آن‌ها برای فرستادن فرزندانشان به رشته‌هایی شوند که متناسب‌شان نیست.
کوچکی‌نژاد با تاکید بر نقش مشاوران و معلمان پرورشی در آگاهی‌رسانی به خانواده‌ها در این خصوص، ادامه داد: مقاومت خانواده‌ها و دانش‌آموزان منجر به هدایت دانش‌آموزان در مسیرهای اشتباهی می‌شود که لطمات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کمبود معلمان مشاور در مدارس را یکی از عوامل عدم اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی دانست که سبب انباشت محصلان در رشته تجربی شده است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار