آئین نامه اشتغال‌ زنان روستایی در هیئت دولت تصویب شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آئین نامه اشتغال‌ زنان روستایی در هیئت دولت تصویب شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تدوین اجرای طرح‌‌های اشتغال‌زایی گفت: اشتغال زنان روستایی از اولویت‌ برنامه‌ها است که آیین نامه اشتغال‌ زنان روستایی در هیئت دولت تصویب شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، معصومه ابتکار صبح امروز در بازدید از خانه امن بوشهر ویژه زنان آسیب دیده از تدوین لایحه تامین اجتماعی زنان خبرداد و اظهار داشت: برای پیشگیری از خشونت علیه زنان و خانواده و بررسی جرایم در این حوزه لایحه تامین اجتماعی زنان با مشارکت قوه قضاییه در حال تدوین است که پس از تصویب در هیئت دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.
وی از راه‌اندازی خانه امن در استان‌ها خبرداد و گفت: خانه امن بنا به نیاز استان‌‌ها و مناطق ایجاد می‌شود و این در حالی است که اورژانس اجتماعی برای حمایت از زنان آسیب دیده و اعضای خانواده آنها خدمات لازم زیر نظر سازمان بهزیستی ارائه می‌کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ویژه بانوان خبرداد و خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم به موضوع اشتغال توجه ویژه‌ای دارد که برای ایجاد اشتغال روستایی 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی مصوب شده است.
ابتکار با تاکید بر حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی ویژه زنان روستایی بیان کرد: اشتغال زنان روستایی از اولویت‌ برنامه‌ها است که آیین نامه اشتغال‌ زنان روستایی در هیئت دولت تصویب شده است.
وی، با بیان اینکه کارگروه اشتغال زنان روستایی در استان‌ها تشکیل شده است خاطر نشان کرد: برای جهت‌گیری اعتبارات اشتغال‌زایی زنان روستایی، کارگروهی در استان‌ها با پیگیری مدیرکل امور بانوان استان‌ها تشکیل شده که در این کارگروه سهم تسهیلات اعتباری ویژه زنان روستایی تعیین می‌شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر توجه به اشتغال دختران فارغ‌التحصیل گفت: فارغ‌التحصیلان زنان روستایی رو به افزایش است که در این زمینه اشتغال این دختران با همکاری دستگاه‌های مرتبط مورد توجه قرار دارد.
ابتکار، کارآموزی، مهارت‌آموزی، آموزش، بنگاه‌داری و اشتغال پایدار از اولویت‌های ویژه دختران فارغ التحصیل دانست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار