آب را رنگی کرد زندانی شد + عکس

دسته ها: اخبار

«مارکو ایواریستی» که اصالتا اهل کشور شیلی است، با استفاده از رنگ خوراکی قرمز، آب این چشمه طبیعی را به رنگ صورتی درآورد البته وی برای این شیرین کاریش از مقامات محلی اجازه رسمی نداشته است. در نتیجه به خاطر دستکاری در طبیعت بکر، به دو هفته زندان محکوم شد!

صاحبان این چشمه های آب گرم هم روی خوشی به این قضیه نشان ندادند و کار او را «خرابکاری» خواندند.

یکی از این زمین داران می گوید: «این هنر نیست! واقعا متاسفم که توریستی از خارج از کشور با چنین ایده ای وارد کشور می شود. اعلام تنفر من از این کار در قالب کلمات نمی گنجد.»

ایواریستی هم دفاعیات جالبی دارد. او خود را بر خلاف بقیه یک «نقاش طبیعت» می داند: «من آن کاری را کردم که باید انجام می دادم؛ چرا که من یک نقاش طبیعت هستم که از بوم نقاشی استفاده نمی کند. من مستقیما روی طبیعت نقاشی می کنم!».

وی درباره غیرقانونی بودن کارش می گوید: «من برای هنرم از کسی اجازه نگرفتم؛ چون اعتقاد ندارم که آن متعلق به شخص خاصی است. من به آزادی باور دارم؛ پس این طبیعت به هیچکس تعلق ندارد؛ در عین اینکه حق طبیعی همه مردم است.»

ایواریستی درباره دلیل این ابتکارش هم می گوید: «من عاشق طبیعت هستم. چرا وقتی مردی همسرش را دوست دارد، برای او انگشتر الماس می خرد؟ برای اینکه این کار نوعی تزئین محسوب می شود. من هم طبیعت را دوست دارم؛ پس او را تزئین می کنم.»

البته این اولین باری نیست که ایواریستی دست به چنین کاری می زند و این چشمه آب گرم پنجمین پروژه وی به حساب می آید.

او سال گذشته هم آبشار یخ زده نروژ را صورتی کرد. جالب اینجاست که ایواریستی با افتخار عکس تمام مکان هایی که به این شکل صورتی کرده است را در سایتش منتشر می کند.

او درباره آخرین هنرمندی خودش هم اینگونه می نویسد: «پنجمین ایالت صورتی من چشم به جهان گشود.»

با این علاقه عجیب آقای نقاش به رنگ آمیزی طبیعت، معلوم نیست پس از این مجازات دوهفته ای، باز هم هوای رنگ کردن طبیعت به سرش می افتد یا خیر؟!(مهر)

اخبار