آخرین تغییرات طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

آخرین تغییرات طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کرمان امسال را آخرین سال معافیت سربازی با اخذ جریمه ریالی دانست و گفت: ثبت نام طرح جریمه غیبت سربازی از مشمولان واجد شرایط فقط تا آخر سال ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم اسدی ضمن تسلیت اربعین سرور وسالار شهیدان در مورد آخرین تغییرات طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی گفت: امسال آخرین سال طرح جریمه غیبت سربازی است و سال دیگر بحث پرداخت جریمه وجود نخواهد داشت؛ کسانی که تا سال ۹۶ هشت سال یا بیشتر غیبت دارند می توانند برای اطلاع از شرایط خرید خدمت سربازی به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و برای خرید خدمت سربازی اقدام کنند.
معاون وظیفه عمومی استان کرمان اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون هفت هزار و هشت نفر برای خرید خدمت سربازی خود مراجعه و به درخواست شش هزار و ۲۸۵ نفر از آنان که واجدالشرایط طرح مذکور بوده اند رسیدگی شده است.
وی تصریح کرد: طبق اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی ناجا، مشمولانی که توانایی پرداخت هزینه خرید خدمت سربازی را ندارند، می توانند به صورت قسطی، اقدام به خرید خدمت کنند. برای این امر، متقاضیان در ابتدا باید، یک سوم مبلغ جریمه خدمت سربازی را پرداخت کنند و مابقی به صورت قسط بندی برای آنان تقسیط می شود و در راستای آن می توانند از وام مربوطه استفاده کنند.
اسدی در خصوص مبلغ جریمه خرید خدمت سربازی افزود: کسانی که غیبت آنان از هشت سال بیشتراست با مدرک تحصیلی زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای عمومی ۴۰ میلیون تومان و دکترای تخصصی ۵۰ میلیون تومان مشمول این طرح شده و به ازای هر سال غیبت بیشتر از هشت سال ۱۰ درصد به مبلغ پایه نیز اضافه می شود.
اسدی افزود: طبق قانون نظام وظیفه برای خرید خدمت سربازی از مجموع جریمه مشمولان متاهل، پنج درصد و مشمولانی که دارای فرزند هستند، به ازای هر فرزند پنج درصد کسر می شود.
وی افزود: مشمولانی که به علت اخراج یا ترک تحصیل در دوران دانشجویی، مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه به پایان نرسانده اند، تاریخ فراغت از تحصیلات آنها در مقطع قبل برای شروع غیبت محاسبه می شود و مشمولانی که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه نقدی یا اقساط، می توانند دراین خصوص اقدام کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان ضمن بیان اینکه اضافه خدمت مشمولان غایبی که تا ۲۲ بهمن امسال، خود را برای رفتن به خدمت سربازی معرفی کنند، بخشیده می شود؛ افزود: سربازان می توانند با در دست داشتن مدارک شخصی خود به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و دفترچه اعزام خودرا دریافت کنند در ضمن افرادی که دارای هشت سال غیبت یا بیشتر از آن هستند اگر نخواهند از معافیت جریمه ریالی استفاده کنند می توانند ۲۲ بهمن ماه امسال خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند و مشمول بخشودگی اضافه خدمت شوند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار