آخرین تغییرات قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر و جانباز/ چراغ سبز ستاد کل به اجرای مصوبه 12 روز کسر خدمت

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

آخرین تغییرات قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر و جانباز/ چراغ سبز ستاد کل به اجرای مصوبه 12 روز کسر خدمت

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تعیین تکلیف نهایی طرح کسری خدمت فرزندان ایثارگران و اعلام ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد.

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص سرانجام طرح کسری خدمت فرزندان ایثارگر، گفت: در جلسه ای هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی مصوب شد که به ازای هر ماه خدمت ایثارگران 12 روز از خدمت فرزندان ایثارگران کاسته شود. این موضوع مورد توافق ستاد کل نیروهای مسلح است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در مدت این 2 سال بحث های زیادی در مورد روند اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر شد، بر اساس برنامه ششم توسعه کل کشور، می بایست به ازای هر یک ماه خدمت ایثارگر یک ماه از خدمت فرزند کم شود، البته نظر بنده در این رابطه، 18 روز و نظر بعضی از دوستان بر 15 روز بود. عده ای پیشنهاد می دادند ایثارگرانی که بسیجی بوده اند، 18 روز و کسانی که سرباز بوده اند 9 روز به ازای هر ماه از خدمت فرزندانشان کسر شود، از این رو مجلس در نهایت این موضوع را علی السویه حساب کرد و نظر ستاد کل را بر نظر خودمان ترجیح دادیم و ستاد کل هم مصوبه را اعلام کرد.

این نماینده مجلس دهم یادآور شد: علت تصمیم گیری جدید مجلس درباره میزان کسر خدمت فرزندان ایثارگر این بود که به گفته مسئولان ستاد کل نیروی های مسلح، با اجرای مصوبه قبلی، پادگان ها از سرباز خالی می شد، از این رو تصمیم گرفتیم تا بر رفع دغدغه ها تغییراتی را در این قانون صورت دهیم.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بنابراین بعد از مذاکرات مختلف، قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر به ازای 30 روز کسر خدمت به ازای 30 روز حضور در جبهه اصلاح شده و اذن مقام معظم رهبری بر روی 12 روز کسر خدمت به ازای 30 روز حضور در جبهه واقع شد.

پیرو همین مصوبه، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، تصمیم به اجرای طرحی جدید در مورد کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، آزادگی و رزمندگی والدین مشمولان گرفته و مقرر شد تا به ازای هر یک ماه سابقه اسارت و رزمندگی و نیز به ازای هر یک درصد جانبازی، ۱۲ روز کسر خدمت به فرزندان این افراد داده شود.

سردار ابراهیم کریمی با بیان اینکه همه موافق این طرح جدید هستیم، گفت: این طرح در روزهای آتی برای اجرا به سازمان وظیفه عمومی ناجا ابلاغ خواهد شد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار