آخرین مهلت ثبت‌نام در نخستین مسابقه ملی «الکتروموتور پربازده»

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آخرین مهلت ثبت‌نام در نخستین مسابقه ملی «الکتروموتور پربازده»

دانشگاه صنعتی شریف با همکاری مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و متخصصین حوزه موتورهای الکتریکی پیشرفته پژوهشگاه نیرو، اقدام به برگزاری نخستین “مسابقه ملی الکتروموتور پربازده” در کشور کرده است.

به گزارش ایسنا، این مسابقه با هدف رفع چالش‌های پیش روی توسعه و کاربرد فناوری موتورهای الکتریکی پیشرفته (پربازده) و همچنین چالش‌های استفاده و کاربرد گسترده نسل جدید موتورهای الکتریکی و نهایتا افزایش بهره‌وری مصرف انرژی الکتریکی در موتورهای الکتریکی مورد استفاده در صنعت، لوازم خانگی و… از سوی پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف کار خود را آغاز کرده است.

کاهش تلفات انرژی موتورهای الکتریکی و بالتبع کاهش مصرف انرژی الکتریکی، پیشروی در امر پژوهش با رویکرد دستیابی به مرزهای دانش، سنجش پتانسیل و توانمندی‌های داخل کشور، احصاء فناوری‌های داخل و بومی کردن فناوری‌های مرتبط با این بخش، سوق دادن فعالیت‌های علمی و فناورنه بمنظور رفع چالش‌ها و مشکلات صنعت در حوزه موتورهای الکتریکی و رقابتی کردن طرح‌های فناورانه در حوزه موتورهای الکتریکی از دیگر اهداف و ماموریت‌های نخستین مسابقه ملی الکتروموتور پربازده است.

ارسال “طرح پیشنهادی اولیه” تا تاریخ 20 تیرماه 96 به منزله ثبت نام تیم‌ها در مسابقه است و با توجه به حمایت از دانشجویان و نخبگان ثبت نام مسابقه رایگان است.

در این مسابقه پس از مراحل طراحی که شامل طراحی مفهومی (طرح پیشنهادی اولیه) و طراحی اجزاست، به 10 تیم اول از میان تیم‌های شرکت کننده کمک‌هزینه ساخت اهدا می‌شود تا شرکت کنندگان برتر این مسابقه با پشتوانه لازم وارد مرحله نهایی این مسابقه شوند. علاوه بر این جوایز نقدی نیز در پایان مسابقه برای تیم‌های برتر در نظر گرفته شده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور صنعت الکتروموتور و درایو، شرکت‌های تولیدکننده الکتروموتور و درایو، افراد حائز فناوری و نوآور در بخش صنعت الکتروموتور و درایو و موسسات و مراکز علمی آموزشی و پژوهشی از جمله شرکت کننده‌های اصلی این مسابقه خواهند بود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطالاعات بیشتر به وب سایت www.ireec.ir مراجعه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار