آخرین های اپل: ارتقای جانی آیو، مزایای Apple Pay و خیریه تیم کوک

دسته ها: اخبار

این هفته، هفته بسیار خبر سازی برای هواداران اپل بود. آخرین رویداد های این حوزه را که در هفته اخیر به وقوع پیوستند مرور می کنیم. در این پست خبری همراه ما باشید!

۱- اهدای ۶.۵۶ میلیون دلار به امور خیریه توسط تیم کوک: مدارک جدیدی که اپل به بنیان آماری SEC ارائه کرده نشان میدهند که تیم کوک، مدیر عامل نامدار اپل در هفته اخیر ۶.۵۶ میلیون دلار از در آمد خود  و شرکتش را به یک ارگان خیریه که نخواسته نامی از آن هم برده شود اختصاص داده است. به نظر میرسد این فعالیت با موافقت کلیه کارمندان صورت گرفته. ضمنا این مبلغ بصورت سهام، و نه بصورت نقدی منتقل شده است. البته این اولین فعالیت انسان دوستانه تیم کوک نیست. اپل بعنوان یک شرکت حقوقی صدقات بسیاری در حوزه های مختلف چون کمک به تحقیقات سرطان و ایدز، به علاوه امور آموزشی و کمک آموزشی صرف کرده اند. تیم به شخصه نیز سال گذشته برای ارتقای سطح علمی کنفرانس WWDC تعدادی از بلیط ها را میان دانشجویان برجسته ای که توانایی خرید بلیط کنفرانس را نداشتند به حراج گذاشت. 

۲- شایعات جوایز اپل به کاربران Apple Pay: با معرفی Android Pay از سوی گوگل و با وارد شدن اندروید به حوزه انتقالات متمرکز مالی اپل تا حدودی در معرض از دست دادن کاربران پلت فرم مالی دستگاه هایش یعنی Apple Pay قرار گرفته و آنطور که در شایعات آمده است قصد دارد با دادن امتیازات اختصاصی به کاربرانش مانع از از دست دادن کاربران فعال این حوزه شود. مدارک لو رفته خبر از آن میدهند که اپل قصد دارد به زودی به ازای انجام هر تراکنش مالی از طریق رابط Apple Pay در برخی نواحی کاربری کارمزد ها را حذف و حتی به دادن تخفیف بپردازد. جزییات بیشتر این سیستم مزایا دهی (Rewarding) هنوز مشخص نشده.

۳- ارتقای جانی آیو و جایگزینی جان نیوسان: در ابتدای فعالیت شرکت اپل، شعار این شرکت از سوی مردم “Apperance Costs” یه معنی “زیبایی ظاهری هزینه دارد” تعیین شده بود. زیرا در شرکت اپل همیشه ارزش زیبایی از همه فاکتور های دیگر بیشتر و برتر بوده است. هنگامی که در رابطه با اپل و زیبایی ظاهری و چشمنوازی محصولات تفکر میکنیم از ابتدا تا کنون تنها یک اسم به ذهن خطور میکند و آن جانی آیو، نام مدیر دپارتمان است. وی همواره توانسته محصولات اپل را حداقل از نظر ظاهری یک سر و گردن از سایر محصولات بازار بالاتر نگهداشته و جذابیت بی رقیبی به اپل اهدا کند. از آنجا که زیبایی اولین چیزی است که ما را ترغیب به خرید یک محصول میکند، شاید بتوان اهمیت کار وی را نیمی از ارزش کلی محصول نهایی ارزیابی کرد. در هفته اخیر وی از سوی مدیریت اپل به رتبه مدیر ارشد طراحی ارتقا پیدا کرد و نزدیک ترین دوست وی یعنی John Newson به جایگزینی وی انتخاب شد. آیو و نیوسان در طراحی ساعت اپل همکاری هایی را داشته اند و این محصول را میتوان اولین حاصل تلاش نیوسان در اپل دانست. شاید رسیدن آمار فروش ساعت اپل به ۳۶ میلیون تا به امروز و اینکه از نظر سهم فروش ساعت اپل رتبه اول را به خود اختصاص داده را بتوان تضمین صحت کار نیوسان  در اپل دانست. به علاوه اینکه نیوسان نیز همچون جانی آیو یک طراح افسانه ای، برجسته و از هر نظر بی رقیب محسوب میشود زیرا در پروژه های یکتایی چون چندین پروژه طراحی داخلی برای هتل هایی در اسپانیا و فرانسه، طراحی فرنیچر و کاناپه، و محصولات مختلفی در حوزه فناوری همچون Solaris Ikepod بعنوان طراح ارشد ایفای نقش کرده است. وی خود مدیر شرکت Ikepod نیز محسوب میشود.

 

اخبار