آخرین وضعیت استخدام حق‌التدریسی‌ها از زبان رئیس کمیته آموزش‌و‌پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد شدید از تعلل دولت در ابلاغ آیین نامه استخدامی نیروهای حق التدریس و نهضت سوادآموزی، تصریح کرد: این معلمان پیگیر اجرای قانون مصوب مجلس هستند و دولت باید تا پیش از مهرماه گروه نخست مشمولان قانون را جذب کند.
معلمان حق التدریسی
محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از تعلل دولت در تدوین آیین‌نامه استخدامی معلمان حق التدریس، عنوان کرد: مشخص نیست که چرا دولت در ابلاغ این آیین‌نامه اجرایی تا این حد تعلل می کند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برای تدوین آیین‌‍ نامه مذکور کار کارشناسی دقیقی در کمیته مربوط به تدوین آیین نامه صورت گرفت، افزود: این آیین نامه اجرایی با توجه به در پیش بودن مهرماه و نیاز مبرم آموزش و پرورش به معلم، نباید به تأخیر بیفتد.

به تأخیر افتادن استخدام معلمان در کیفیت آموزشی تأثیر می‌گذارد

بیرانوندی ادامه داد: در حال حاضر مشمولین این قانون اضطراب زیادی را متحمل می‎شوند و باید هرچه سریع‌تر این قانون را اجرا کرد و بیش از این، فرهنگیان را مضطرب نکرد چراکه این مسئله روی کیفیت آموزشی دانش آموزان تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

قانون شامل چه تعداد از معلمان می‌شود؟

طرح در حال حاضر در کمیسیون‌های تخصصی دولت مورد بررسی قرار گرفته و باید برای تصویب نهایی به صحن هیأت دولت ارجاع شود
وی اضافه کرد: از نظر نمایندگان مجلس حدود و دایره مشمولان این قانون حدود 60 هزار معلم بوده و این در حالیست که سازمان امور استخدامی اخیرا عنوان کرده است؛ امسال فقط ظرفیت برای جذب استخدام 13 هزار معلم وجود دارد. البته در مصوبه مجلس قید شده که این معلمان به صورت تدریجی و تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام شوند.

بیرانوندی تصریح کرد: از سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش دو بار به صورت رسمی در کمیسیون آموزش و تحقیقات درخواست کردیم که این آیین نامه هرچه سریع‌تر ابلاغ شود و به منظور سهولت در پیشبرد امور حتی یک نیروی ویژه برای این کار در نظر گرفته شود تا کار به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: بر اساس اظهارات سرپرست وزارت آموزش و پرورش این طرح در حال حاضر در کمیسیون‌های تخصصی دولت مورد بررسی قرار گرفته و باید برای تصویب نهایی به صحن هیأت دولت ارجاع شود که تا کنون هنوز این امر محقق نشده است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بر اساس برآوردها گروه نخستی که مهرماه مشمول قانون مصوب مجلس می‌شوند، بیش از 10 هزار و کمتر از 15 هزار نفر هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار