آخرین وضعیت بررسی طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان در مجلس

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نماینده مهاباد درمجلس جزیئات و آخرین وضعیت بررسی طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان آموزش و پرورش در مجلس را تشریح کرد.
جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان آموزش و پرورش، گفت: این طرح با 58 امضا تقدیم هیئت رئیسه شده و در حال حاضر به کمیسیون آموزش ارجاع و در حال بررسی در این کمیسیون است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک نابسامانی درجذب نیروها در آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: در صورت تصویب این طرح وزارت آموزش و پرورش باید تمامی نیروهای خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب کند تا دیگر شاهد نابه سامانی در جذب نیروهای آموزشی نباشیم.
نماینده مهاباد در مجلس در تشریح بخشی از جزئیات طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان آموزش و پرورش ،اظهار کرد: طرح مذکور درباره ساماندهی کلیه معلمان حق‌التدریس، معلمان مدارس زیر نُرم، نیروهای دارای شناسه نیروی انسانی (کد پرسنلی) و دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان، مربیان پیش دبستانی غیر دولتی، نیروهای خرید خدمات (برون سپار در هنرستان ها)، آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و نیروهای خرید خدمات آموزشی است.
محمودزاده با بیان اینکه قانون در مورد نحوه بکارگیری نیروهای فوق الذکر مسکوت مانده است، گفت: لذا تذکر مذکور با توجه به همکاری،کسب تجربه و مهارت کافی این گروه ها در مدارس مناطق محروم و صعب‌العبور کشور که با تعلق کمترین مزایا و عدم امنیت شغلی همراه بوده است و همچنین در جهت رفع کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش و استخدام گروه‌های فوق و در راستای بسط عدالت تدوین شده است.
وی با بیان اینکه منابع لازم برای اجرای این طح پیشبینی شده، گفت: همچنین در این طرح آمده است که پس از تبدیل شدن به قانون، آیین نامه اجرائی آن ظرف مدت سه ماه توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.
نماینده مهاباد در مجلس تصریح کرد: پس از تصویب این طرح از سوی نمایندگان ، طرح برای بررسی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار