آخرین وضعیت فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری در سال جاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ موردی برای اعزام دانشجویان دوره دکتری به فرصت های مطالعاتی خارج از کشور نداشته ایم، گفت: متاسفانه شیوع کرونا ویروس متقاضیان استفاده از این فرصت ها را بلا تکلیف کرده است.

دکتر محمدرضا علم در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت اعزام فرصت های اعزام دانشجویان دوره دکتری و اساتید به فرصتهای مطالعاتی در سال جاری اشاره کرد و اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه ها متقاضیانی را از بین دانشجویان دکتری و اساتید برای استفاده از فرصت های مطالعاتی ۶ و ۹ ماهه خارج از کشور دارند اما به دلیل شیوع کرونا ویروس در شرایط فعلی امکان رفت و برگشت برای این دانشجویان به منظور استفاده از فرصت های مطالعاتی وجود ندارد و این دانشجویان در شرایط بلاتکلیفی قرار گرفتند.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه شیوع کرونا ویروس موجب شده  دانشجویانی هم که به منظور استفاده از فرصت های مطالعاتی به کشورهای خارجی اعزام شدند در برگشت به کشور با مشکل مواجه شده‌اند.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان همچنین تاکید کرد: فعلاً به دلیل شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا، ارتباطات دوطرفه بین دانشجویان فرصت‌های مطالعاتی اعزام شده‌اند، برقرار نیست. همچنین از ابتدای سال تاکنون نیز موردی برای اعزام به فرصت مطالعاتی نداشتیم.

به گفته دکتر علم، اینکه تا پایان سال بتوانیم تعدادی از دانشجویان متقاضی را به فرصت های مطالعاتی خارج از کشور اعزام کنیم یا نه بستگی به شرایط کشور از نظر شیوع کرونا دارد و اگر شرایط مهیا باشد این اقدام را انجام خواهیم داد.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درپایان خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل همه گیر شدن شیوع کرونا امکان استفاده دانشجویان از فرصت‌های مطالعاتی داخل یعنی بین دانشگاهی نیز با محدودیت‌هایی مواجه شده است،  اگر چه این فرصتهای مطالعاتی مشکلات به مراتب کمتری نسبت به فرصت مطالعاتی خارجی دارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار