آخر هفته خوزستان؛ شمال باران، جنوب گرد و غبار

دسته ها: اخبار استان اخبار

آخر هفته خوزستان؛ شمال باران، جنوب گرد و غبار

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارش باران در شمال استان و وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب و مرکز خوزستان در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد:‌ مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود یک سامانه بارشی ضعیف به استان، از روز پنجشنبه شاهد بارش‌های رگباری و پراکنده در مناطق شمالی و شرقی استان در روزهای پنجشنبه و جمعه خواهیم بود و احتمال می‌رود در دهدز و ارتفاعات خوزستان نیز بارش برف داشته باشیم.

وی تصریح کرد:‌ طبق مدل‌های هواشناسی، از صبح زود پنجشنبه با وزش بادهای جنوب شرقی و به تبع آن فعال شدن کانون گرد و غبار جنوب شرقی اهواز، انتظار وقوع پدیده گرد و غبار در بخش‌هایی از جنوب استان را داریم. این پدیده تا صبح روز جمعه با شدت کمتری ادامه خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: ‌پدیده گرد و غبار در روزهای پنجشنبه و جمعه بیشترین تاثیر را بر اهواز خواهد گذاشت و همچنین تا حدودی شهرستان‌های آبادان،‌خرمشهر و دشت‌آزادگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این پدیده ممکن است دید افقی را در اهواز به 1200 تا 1500 متر کاهش دهد. در بستان گرد و غبار شدت کمتری خواهد داشت.

بهادری گفت: ‌امروز ارتفاع پدیده اینوژرن در اهواز 238 متر بود که از نظر آلودگی مشکل خاصی را برای مردم ایجاد نخواهد کرد.

وی با بیان این‌که تا اواخر هفته جاری دمای هوا یک تا 2 درجه کاهش می‌یابد، عنوان کرد:‌ مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز یکشنبه و سه شنبه هفته آتی با ورود یک سامانه نسبتا قوی بارش‌های نسبتا خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: ‌در شبانه‌روز گذشته ایذه با 1- درجه و آبادان با 20 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 3 تا 18 درجه در نوسان خواهد بود.

اخبار استان اخبار