آزمون تحصیلات تکمیلی امسال براساس قانون جدید برگزار می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر علوم می‌گوید که اگرچه پیگیر تسریع تصویب آیین‌نامه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در هیئت دولت است ولی خود قانون حالت آیین‌نامه‌ای دارد و آزمون تحصیلات تکمیلی براساس قانون جدید برگزار می‌شود.
محمد فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نامه خود به هیأت وزیران درباره برگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی زیر نظر وزارتین علوم یا بهداشت، توضیح داد: نامه‌ای نوشته نشده بلکه با توجه به اینکه آیین‌نامه قانون سنجش و پذیرش دانشجو باید در هیئت دولت به تصویب برسد، درخواست تسریع در رسیدگی به این امر را داشتیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: برای تسریع امور و با توجه به اینکه زمان در حال از دست رفتن بود، از دولت درخواست داشتیم این موضوع را به فوریت بگذارند تا در دستور کار کمیسیون آموزشی و نیز صحن دولت قرار گیرد.
وی درباره نحوه برگزاری آزمون دکتری در سال جاری تاکید کرد که این آزمون بر اساس قانون جدید برگزار خواهد شد و توضیح داد: بیش از شش ماه از تصویب قانون و ابلاغ آن می‌گذرد.
فرهادی در پاسخ به این پرسش که آیین‌نامه این قانون باید در هیئت وزیران تصویب می‌شد تا قابل اجرایی شدن باشد، گفت: خود قانون حالت آیین‌نامه‌ای دارد و ما در برگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی امسال براساس قانون عمل می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ پیش از این دانشگاه آزاد اعلام کرده بود که چون آیین نامه اجرایی این قانون هنوز در هیات وزیران تصویب نشده، لذا قانون می‌تواند اجرایی نشود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار