آزمون جامع دانشگاه آزاد نیمه اول تیرماه برگزار می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آزمون جامع دانشگاه آزاد نیمه اول تیرماه برگزار می شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با زمان برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکتری، امسال این آزمون نیمه اول تیرماه برگزار شود.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97 امروز به ریاست فرهاد رهبر و با حضور تمام اعضا برگزار شد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نحوه برگزاری آزمون جامع و استانداردسازی آن، شیوه ارتقای کیفیت ارزشیابی آموزشی و تقویت سطح زبان دانشجویان دوره دکتری از جمله موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.
علیرضا رهایی افزود: مقرر شد برای برخی رشته های علوم انسانی، امکان جایگزینی آزمون زبان عربی به جای زبان انگلیسی فراهم شود.
وی با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد، برای یک دوره زمانی محدود، مجوز شرکت در آزمون جامع قبل از آزمون زبان صادر شود، گفت: بدیهی است اعلام قبولی در آزمون جامع و ثبت نتایج آن مشروط به اخذ حدنصاب نمره آزمون زبان خواهد بود.
رهایی تاکید کرد: دانشجویان توجه داشته باشند که این قبولی صرفاً در یک دوره زمانی 9ماهه معتبر است.
وی با تاکید بر لزوم تقویت زبان داوطلبان و دانشجویان دکتری، اظهار داشت: به منظور تقویت بنیه علمی زبان داوطلبان، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های آموزشی در قالب سه ترم 6 هفته‌ای برنامه‌ریزی کرده که برای ورود به این دوره، یک آزمون تعیین سطح برگزار خواهد شد که تعیین‌کننده سطح ورود به ترم های آموزشی است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بدیهی است در صورت کسب امتیاز بالا در آزمون تعیین سطح، داوطلب نیاز به شرکت در این دوره های آموزشی را نخواهد داشت.
براساس ضوابط آموزش عالی، دانشجویان مقطع دکتری تخصصی پس از گذراندن واحدهای تئوری، ملزم هستند در آزمون جامع که به صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود شرکت کند.
شرط شرکت در آزمون جامع، قبولی در تمام درس های مرحله آموزشی با کسب حداقل میانگین کل 16 و ارائه گواهی قبولی آزمون زبان انگلیسی است.
آزمون جامع به منظور ارزشیابی قابلیت های علمی آموزشی دانشجو، حداقل از چهار درس تخصصی رشته مربوط ، گرفته می شود.
ارزش آزمون های کتبی و ارزیابی شفاهی به ترتیب 70 و 30 درصد نمره نهایی است و میانگین کل نمرات دانشجو در آزمون جامع نباید از 15 کمتر باشد.
آزمون جامع دکترای دانشگاه آزاد همه ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار