آزمون جدید جذب مدرس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهریورماه برگزار می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آزمون جدید جذب مدرس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهریورماه برگزار می شود

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی از برگزاری آزمون جدید جذب مدرس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی در شهریورماه امسال خبر داد و اعلام کرد: 30 درصد مدرسان قبلی در ارزیابی ها و آزمون های برگزار شده شرایط لازم را برای تدریس کسب نکرده اند.
به گزارش خبرنگار بازارکار دکتر محمد حسین امید در نشست خبری که امروز به منظور تشریح مهمترین برنامه‌های سال ۹۷ دانشگاه علمی کاربردی در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد از ساماندهی و ارزیابی مدرسین علمی و کاربردی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده طی سه سال اخیر دانشگاه یاد کرد و گفت: نزدیک به ۵۰ هزار مدرس در واحدهای مختلف دانشگاه علمی کاربردی مجوز فعالیت داشتند که از این تعداد ۸ هزار نفر براساس مکانیزم جدید ارزیابی جذب دانشگاه شدند و ۸۰ درصد از ۴۲ هزار مدرس دیگر که باید مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند ارزیابی شدند و ۲۰ درصد باقی مانده این افراد نیز تا پایان این ماه ارزیابی خواهند شد.
30 درصد نتوانستتند حد نصاب کسب کنند
وی در ادامه تصریح کرد: براساس برنامه ارزیابی فعالیت‌های مدرسین حدود ۳۰ درصد مدرسین دانشگاه نتوانستند نصاب لازم برای همکاری را کسب کند و مجوز آنها باطل شد.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خاطر نشان کرد: همان طور که عنوان شد در اغلب استان‌ها کار ارزیابی مدرسین علمی و کاربردی به اتمام رسیده و فقط بخشی استان‌های پرجمعیت نظیر استان تهران باقی مانده است که البته تلاش می‌کنیم این ارزیابی نیز تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد و از اول مهر سال جدید تمامی مدرسین حاضر در کلاس‌های آموزشی از فیلتر ارزیابی عبور کرده باشند.
70 واحد باید به ارتقاء کیفیت بیاندیشند
وی همچنین درباره تعطیلی برخی واحدهای علمی و کاربردی در این دانشگاه گفت: براساس برنامه ارزیابی
۷۰ مرکز بی کیفیت که در دور اول رتبه بندی در سطح چهار قرار داشتند موظف هستند برای ادامه فعالیت خود تا شهریور ماه جاری رتبه خود را ارتقا دهند
دکتر امید داشتن محیط کار مناسب را یکی دیگر از فعالیت‌های دانشگاه علمی و کاربردی عنوان کرد و گفت: متأسفانه به دلیل برخی سهل انگاری‌ها ما مراکزی را در دانشگاه علمی و کاربردی داشتیم که محیط مناسب کاری نداشتند اما مجوز فعالیت گرفته بودند اما براساس دستور العمل‌های جدید طی سه سال اخیر تنها به مراکزی مجوز فعالیت داده شده که محیط واقعی کار را داشته باشند.
دستور العمل به واحدها تمامی مراکز علمی و کاربردی ابلاغ شد
وی تاکید کرد: براساس دستور العمل ابلاغی به واحدها تمامی مراکز علمی و کاربردی از مهر ماه سال جاری باید شرایط محیط کار مناسب را داشته باشند تا بتواند مجوز فعالیت بگیرند و مراکزی که از این امکان برخوردار نیستند می‌توانند به مدت ۵ سال با دستگاه‌های دولتی و یا خصوصی قرارداد امضا کنند تا محیط کار مناسب را در اختیار بگیرند و بعد از این مدت باید خودشان صاحب محیط کار مناسب شوند.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خاطر نشان کرد: طی یک نظرسنجی انجام شده تنها ۲۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی در حال اشتغال در رشته تحصیلی خود بودند اما این عدد در نظرسنجی‌های جدید به بالای ۳۵ درصد رسیده است بنابراین تعداد کسانی که مرتبط با رشته تحصیلی خود فعالیت می‌کنند روز به روز افزایش می‌یابد.
320 مرکز علمی و کاربردی وابسته به مراکز دولتی تعیین تکلیف می شوند
دکتر امید با اشاره به فعالیت حدود ۶۰۰ مرکز علمی و کاربردی در کشور گفت: براساس مصوبه شورای عالی اداری مراکز علمی و کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی باید به مراکز خصوصی واگذار می‌شدند و این دستگاه‌ها اجازه ورود به آموزش عالی نداشتند بر همین اساس تعدادی از این مراکز یا تعطیل شدند و یا به واحدهای خصوصی متقاضی منتقل شدند بنابراین آمار ۳۲۰ مرکز وابسته به دستگاه‌های دولتی باید تا پایان شهریور ماه امسال باید وضعیت خود را براساس این مصوبه تعیین تکلیف کنند در غیر این صورت مجوز پذیرش دانشجو نخواهند نداشت و دانشجویانی که در این مراکز مشغول تحصیل باشد به واحدهای معین منتقل خواهند شد.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی همچنین خاطر نشان کرد: سال گذشته یک اقدام بسیار مهم با عنوان رتبه بندی مراکز علمی و کاربردی در این دانشگاه صورت گرفت و نتایج آن را نیز ابلاغ کردیم در حال حاضر دور دوم سطح بندی مراکز در حال انجام است که نتایج آن به زودی ابلاغ می‌شود.
۷۰ مرکز در رتبه چهار قرار گرفتند
وی خاطر نشان کرد: براساس برنامه سطح بندی واحدهای علمی و کاربردی به ۴ سطح مختلف طبقه بندی خواهند شد و مراکزی که در سطح ۴ قرار بگیرند موظف هستند رتبه خود را در فرصت اعلام شده ارتقا دهند. به گونه‌ای که سال گذشته ۷۰ مرکز در رتبه چهار قرار گرفتند و تمامی این مراکز در ربته بندی امسال باید حداقل یک پله رتبه خود را ارتقا داده باشند در غیر این صورت مجوز پذیرش دانشجو برای مهر امسال نخواهند داشت.
دکتر امید گفت: براساس رتبه بندی سال گذشته واحدی در رتبه یک قرار نگرفت اگر چه ما واحدهای با رتبه بهتر در اختیار داریم که امیدواریم در رتبه بندی امسال با رفع ایرادات بتوانیم مراکز سطح یک را نیز معرفی کنیم در واقع واحدهای که در رتبه یک قرار بگیرند از تشویق‌های نظیر تخفیف ۱۵ درصدی بالاسری از سوی دانشگاه، راه اندازی رشته‌های جدید و غیره بهره مند شوند.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی به آخرین وضعیت اساس‌نامه واحدهای این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد واحدهایی که اغلب خصوصی نیز هستند و موظف به داشتن اساس‌نامه بودند برای دریافت اساس‌نامه اقدام و صاحب اساس‌نامه شدند مابقی واحدها نیز تا پایان شهریور ماه باید برای دریافت اساس‌نامه اقدام کنند در واقع ۲۸۰ مرکز علمی کاربردی خصوصی باید دارای اساس‌نامه باشند که ۲۷۰ واحد آن اساس‌نامه خود را دریافت نمودند.
دکتر امید همچنین تاکید کرد: واحدهای که اساس‌نامه خود را تا شهریور ماه دریافت نکنند از پذیرش دانشجو در مهر ماه سال جاری منع خواهند شد.
دکتر امید همچنین با تاکید بر اینکه رشته‌های کم متقاضی از چرخه آموزشی دانشگاه علمی و کاربردی خارج می‌شوند گفت: ما کمتر از صد رشته کم متقاضی داشتیم که تمامی این رشته‌ها برای مهر ماه سال جاری از چرخه آموزش حذف خواهند شد در واقع این ارزیابی‌ها براساس نیاز بازار در همه رشته‌ها و دوره‌های کاردانی و کارشناسی اتفاق افتاده است و تلاش داریم برای بهمن ماه ۹۸ حدود ۱۷۰ رشته علمی و کاربردی بازنگری شده باشند.
دانشگاه بین المللی با همکاری یک دانشگاه آلمانی در کیش
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی در پایان از تفاهم این دانشگاه با یک دانشگاه خارجی به منظور همکاری در جذب دانشجوی خارجی خبر داد و گفت: در حال رایزنی با یک دانشگاه آلمانی هستیم که بتوانیم با کمک این دانشگاه در مرکز علمی و کاربردی کیش دوره‌های بین المللی در برخی رشته‌های مهندسی و گردشگری ارائه دهیم و خوشبختانه توافق‌های اولیه در این زمینه به پایان رسیده و امیدواریم با این امکان آمار ۶۰۰ نفری دانشجوی خارجی در واحدهای علمی و کاربردی را افزایش دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار