آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه، تحولی بزرگ در راستای شایسته گزینی و جذب وکیل

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار
عزیزی در خصوص محاسن برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: جذب وکیل به‌صورت دومرحله‌ای از ابداعات مطلوب آزمون وکالت امسال است که تحولی بزرگ در راستای شایسته گزینی و جذب وکیل است.

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: این آزمون با استقبال 107 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان حقوقی در سراسر کشور برگزار شد.

وی در خصوص اجرای عدالت آموزشی در برگزاری این آزمون اظهار داشت: آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه در 79 حوزه برگزار شد این در حالی است که آزمون‌های قبلی وکالت به‌صورت متمرکز و در تنها برخی از استان‌ها برگزار می‌شدکه چنین اقدامی عدالت آموزشی را با تبعیض مواجه می‌کرد. حال با برگزاری سراسری این آزمون، رفع تبعیض در این حوزه صورت گرفت.

عزیزی در خصوص محاسن برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: جذب وکیل به‌صورت دومرحله‌ای از ابداعات مطلوب آزمون وکالت امسال است که تحولی بزرگ در راستای شایسته گزینی و جذب وکیل است. این امر منجر می‌شود افراد شایسته و واجد صلاحیت علمی لازم، وارد حرفه وکالت شوند. درصورتی‌ که شیوه‌ی قبلی برگزاری آزمون به‌گونه‌ای بود که تنها افرادی که مهارت تست‌زنی بالا داشتند جذب این حرفه می‌شدند، اما اکنون پس از ارزیابی مهارت تست‌زنی، صلاحیت علمی و صلاحیتهای تخصصی دیگر نیز توسط اساتید مجرب هر حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: مطابق آمار اعلام‌ شده بیش از 20 هزار نفر از متقاضیان آزمون وکالت دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند که این نشان از سطح بالای علمی آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه است.

رئیس کمیسیون اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش ٢٠ هزارنفری متقاضیان آزمون وکالت نشان از امید و رویکرد مردم به این نهاد در جهت جذب افراد شایسته و حذف نخبه کشی است. لذا به کانون وکلای دادگستری نیز پیشنهاد می‌شود که چنین شیوه‌ای را در برگزاری آزمون وکالت خود برگزینند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار