آزمون های دانشگاه علمی کاربردی غیرحضوری شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از غیرحضوری شدن آزمون های این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، از غیرحضوری شدن آزمون های این دانشگاه خبر داد.

وی ادامه داد: قرار بود آزمون های دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت حضوری برگزار شود ولی با اوج گیری مجدد این بیماری، در خردادماه و همچنین در تیرماه آزمون هایی که قرار بود حضوری برگزار شوند، با هماهنگی هایی که به عمل آمده از ۲۱ تیرماه تا ۱۷ مرداد به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

امید تصریح کرد: وضعیت همه استان ها با هم یکی نیست. با هماهنگی که با ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شده است، مقرر شد در استان هایی که سفید بوده و امکان برگزاری حضوری آزمون وجود داشته باشد، این آزمون ها به صورت حضوری برگزار شود، بنابراین الزامی برای برگزاری مجازی در همه کشور نیست.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: اگر ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان های مختلف و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آن استان اجازه برگزاری آزمون حضوری را بدهند، آزمون ها در آن استان ها به صورت حضوری برگزار می شود. با شرکت های مختلف صحبت شده و حق انتخاب به استان ها داده شده است.

وی ادامه داد: برخی از امتحانات ما به صورت متمرکز و سراسری برگزار می شد که این آزمون در کل کشور در یک زمان مشخص به صورت مجازی برگزار می شود و این در کل کشور هم برای استان های سفید و هم برای استان های قرمز برای دروس متمرکز و سراسری به صورت مجازی برگزار خواهد شد، ولی برگزاری آزمون برای سایر دروس منوط به شرایط استان ها است. اگر امکان حضوری باشد، حضوری برگزار شده و امکان آن نباشد، به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

امید تصریح کرد: امسال زمان آزمون های ما نیز از دو هفته به چهار هفته افزایش یافته است.

وی درباره دروس عملی نیز گفت: بخش زیادی از دروس ما عملی و کارگاهی هستند و برای این دروس غیر از آزمون عملی راهی نیست. این دروس و آزمون در استان های سفید برقرار است و اگر استاد سرفصل ها را تمام کند و شرایط نیز مهیا باشد، آزمون آن نیز به صورت عملی برگزار خواهد شد، ولی در استان هایی که جزو استان های قرمز بوده و شرایط برگزاری کلاس درس عملی و آزمون آن نباشد، این دروس تا پایان شهریورماه ناتمام می ماند و هر وقت اجازه کلاس عملی داده شد، این کلاس ها و آزمون های عملی برگزار می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار