آغاز ارائه مشاوره به روستاییان برای دریافت وام اشتغال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز ارائه مشاوره به روستاییان برای دریافت وام اشتغال

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف ایران از ارائه مشاوره به روستاییان برای تهیه طرح ، توجیهی برای اتحادیه ها و تعاونی های فرش دستباف جهت بهره مندی از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر خبر داد.

عبداله بهرامی، مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره فعالیت بخش تعاون و بهره برداری از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر گفت:در سال نامگذاری شده به عنوان حمایت از کالای ایرانی، توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای برنامه ملی حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و مناطق عشایری، تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف ایران و موسسه مشاوره امضاء و مبادله شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف گفت: این همکاری به منظور جذب حداکثری سهم فرش دستباف از منابع تسهیلات قانون منعقد شده و امیدواریم با همکاری کارگروه های استانی و ملی و همچنین بانک های عامل شاهد رونق این صنعت صادرات محور باشیم.

وی در ادامه گفت: مشکل طرح توجیهی قابل پذیرش برای بانکها یکی از موانع اصلی پیشروی اعضاء بود که ما در اتحادیه سراسری با مذاکره و انعقاد این تفاهم نامه همکاری سعی بر این مشکل داریم.

شایان ذکر است با اجرای این تفاهم نامه کلیه قالیبافان و نیز تعاونی های عضو اتحادیه می توانند به صورت غیرحضوری درخواست تهیه طرح توجیهی و ثبت و تشکیل پرونده را ارائه نمایند.

در ادامه این نشست امیرحسین نیکوفر مدیرعامل این موسسه مشاوره با تشریح فرایند درخواست تسهیلات و نیز گردش کار اجرائی آن گفت همه متقاضیان عضو اتحادیه از امروز می توانند با مراجعه به سامانه ویژه این طرح به آدرس www.rosta.ir درخواست تهیه طرح توجیهی را ثبت نمایند.

گفتنی است در فرآیند اجرای قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی که از اواخر سال 1396 آغاز شده است معادل 12000 میلیارد تومان منابع کم بهره به روستاها و مناطق عشایری تخصیص یافته که فرش دستباف و صنایع دستبافته از رسته های مهم این قانون می باشد. از آنجایی که روستاییان توانایی تهیه طرح های توجیهی برای ثبت نام در سامانه کارا را ندارند ضرورت داشت با یک موسسه مشاوره برای کمک رسانی به روستاییان همکاری می کردیم.

بهرامی گفت: فرآیند ثبت درخواست طرح توجیهی به شرح زیر است:ابلاغ و اطلاع رسانی موثر به اعضای تحت پوشش اتحادیه استانی پس از دریافت این ابلاغیه از طریق پیامک و درج در پرتال های استانی و شهرستانی، مراجعه فرد حقیقی یا حقوقی متقاضی به سایت ویژه این طرح به آدرس www.rosta.ir ، انتخاب گزینه ثبت نام و تکمیل فرمهای ثبت نام، هنگام ثبت نام متقاضی حتما می بایست گرو عضویت خود را عبارت “اتحادیه فرش دستباف” انتخاب نماید، پس از انجام ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبورف ورود به پنل کاربری، انتخاب گزینه طرح توجیهی و ثبت مشخصات واحد کارگاه موجود/ در حال راه اندازی و تکمیل فرم میزان تسهیلات مورد نیاز، تائید اطلاعات با انتخاب کلید مربوطه، پرداخت هزینه تهیه طرح توجیهی به مبلغ 2 در هزار تسهیلات درخواستی و پس از ثبت تقاضا توسط متقاضیان طرح توجیهی ظرف مدت 3تا 5 روز کاری تهیه و برای متقاضی ارسال می شود.

وی گفت: متقاضی نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری به واحدی در مرکز استان یا تهران ندارد، در صورت هرگونه نقص در اطلاعات ثبت شده توسط متقاضی، مشاوران سامانه مستقیما با وز تماس گرفته و موارد را حل می نمایند و در هیچ موردی نیاز به پاسخگوئی را پیگیری بعدی اتحادیه های استانی و شهرستانی نمی باشد، مبلغ کف تسهیلات درخواستی 30 میلیون تومان و سقف آن 1 میلیارد تومان می باشد و پیشنهاد می شود بمنظور حمایتهای بعدی متقاضیان در مرحله ثبت طرح در سامانه کارا بانک پیشنهادی را “بانک توسعه تعاون” یا “پست بانک ایران” انتخاب نمایند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار