آغاز انتخاب رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام و انتخاب رشته‌، رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ساعت ۱۹ دوشنبه ۴ آبان آغاز می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داوطلبان می توانند از ساعت ۱۹ امروز با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش و دریافت دفترچه رشته های مربوطه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

تمامی داوطلبان اعم از اینکه در آزمون سراسری سال ۹۴ شرکت کرده یا نکرده باشند می توانند در این مرحله شرکت کنند.

پذیرش این مرحله برای تعدادی از رشته های مقطع کاردانی دوره روزانه دانشگاه های علوم پزشکی، رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی، مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور و پردیس های دانشگاهی دانشگاه تهران و صنعتی شریف در کیش براساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی خواهد بود و در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه ۴ تا ۷ آبان انجام می گیرد.

متقاضیان که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۹۴ موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی می شوند می توانند در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی سازمان مراجعه و نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته (حداکثر ۵۰ کدرشته محل) برای گزینش در رشته های تحصیلی مذکور اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته از روز دوشنبه ۴ آبان در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org در دسترس خواهد بود.

هر داوطلب می تواند علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود.

داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۴ شرکت کرده اند، می توانند در صورت تمایل گروه آزمایشی انتخابی خود را نیز تغییر دهند.

پرداخت هزینه ثبت نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان لازم است به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و پرداخت مبلغ ۱۵۰.۰۰۰ (یکصد و پنجاه هزار) ریال بابت هر گروه آزمایشی به عنوان وجه ثبت نام، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار