آغاز به کار هیات اجرایی جذب علوم پزشکی دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز به کار هیات اجرایی جذب علوم پزشکی دانشگاه آزاد

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد از شروع به کار هیات اجرایی جذب علوم پزشکی در سال جاری در صورت تصویب وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد ادهمی مقدم گفت: سامانه الکترونیکی به منظور دریافت مدارک تحصیلی دانشجویان از واحدهای دانشگاهی سراسر کشور برای طرح در شورای آموزش و کمیسیون موارد خاص علوم پزشکی راه اندازی می شود.

وی به افزایش تعداد دانشکده های علوم پزشکی در واحدهای دانشگاهی دارای رشته های متنوع علوم پزشکی اشاره و افزود: رشته های علوم پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی گسترش می یابد و مجوز راه اندازی ۷ رشته دستیاری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست شده است.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در سال جاری تاییدیه های تحصیلی الکترونیکی و از طریق سیستم پورتال فراغت از تحصیل انجام می شود و به واحدهای دانشگاهی با نظارت اداره امور دانشجویی تفویض می شود.

ادهمی مقدم خاطر نشان کرد: آیین نامه بورسیه دستیاران تخصصی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در صورت تصویب هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می شود.

وی تاکید کرد: همچنین هیات اجرایی جذب علوم پزشکی استانی در صورت تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی و شروع به کار خواهند کرد.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از اخذ مجوز پذیرش دانشجو در بیش از ۳۲ رشته از وزارت بهداشت، اعتباربخشی مراکز مطالعات و توسعه آموزش برای تمامی واحدهای علوم پزشکی، برگزاری ۴ دوره آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره رشته پزشکی عمومی در سراسر کشور و تشکیل کمیته های آموزشی حوزه علوم پزشکی را از اقدامات سال ۹۶ دفتر توسعه آموزش معاونت علوم پزشکی نام برد.

ادهمی مقدم همچنین با اشاره به برگزاری شورای جذب و بورس و جلسه هیات ممیزه علوم پزشکی، گفت: ۹۴ مورد جذب هیات علمی تمام وقت، ۶ مورد اعطای بورسیه و ۱۳ مورد ارتقا از مرتبه مربی به استادیاری اعضای هیات علمی علوم پزشکی از مصوبات این جلسات بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار