آغاز به کار پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری از امروز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز به کار پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری از امروز

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز به فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری از امروز (10 مردادماه) خبر داد.

جمشید کمایی در گفت و گو با ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به آغاز به فعالیت پایگاه‌‌های انتخاب رشته کنکور از امروز، اظهار کرد: در خوزستان در هر شهرستان دو پایگاه و در شهرهای کوچکتر یک پایگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در برخی از مناطق سعی شده این پایگاه‌ها در هسته مشاوره قرار گیرند و ادارات مشاوره کار سازماندهی را انجام دهند. در برخی مناطق که مکان‌ها مناسب نبودند نیز یکی از مدارس به عنوان پایگاه انتخاب شده است و تقریبا نزدیک به 40 پایگاه انتخاب رشته ساماندهی شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: انتخاب رشته ابتدا از طریق نرم‌افزارها انجام می‌شود و سپس مشاوران به شکل حضوری پاسخگو خواهند بود. در این پایگاه‌ها امکان ثبت کدرشته‌های نهایی نیز وجود دارد.

کمایی عنوان کرد: پایگا‌ه‌ها از امروز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، البته پایگاه‌های دیگری نیز در طول سال برقرار بودند تا هدایت دانش‌آموزان را انجام دهند. با توجه به اینکه آموزشگاه‌های سطح شهر هزینه‌های هنگفتی اخذ می‌کنند سعی شده است در این پایگاه‌ها حداقل هزینه گرفته شود. برای افرادی که شرایط مالی مناسبی ندارند نیز تخفیف‌های لازم اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: توصیه این است که کار را به روزهای آخر موکول نکنند چراکه ممکن است به دلیل شلوغ شدن شبکه، کار به دشواری انجام گیرد. داوطلبان باید امکانات دانشگاه مانند خوابگاه، تردد و … را نیز به طور کامل در نظر بگیرند. همچنین انتخاب رشته را بر اساس علاقه انجام دهند و رشته‌هایی که از شانس کمتری برخوردار هستند را در انتخاب‌های اول بزنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار