آغاز به ‌کار فاز 2 پالایشگاه آبادان / استخدام فقط مختص بومی‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فرماندار ویژه آبادان گفت: با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، عملیات فاز دو پالایشگاه آبادان به‌طور رسمی آغاز می‌شود.

عزیزاله شهبازی بعدازظهر امروز در نشست خبری که در خصوص سفر معاون اول رئیس‌جمهور به شهرستان با اصحاب رسانه در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه «طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان» که به عنوان فاز دو شناخته می‌شود، از مهم‌ترین پروژه‌ها در استان خوزستان است که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به‌طور رسمی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: پس از به ثمر رسیدن برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و گشایش ال.سی برای این پروژه، عملیات اجرایی طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با مشارکت یک شرکت مقتدر چینی وارد مرحله اجرا شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: این طرح به طور شفاف، مشخص وارد مرحله اجرا شده و برای آن مدت‌زمان اجرا، مجری طرح و اعتبارات، تعیین و لحاظ شده است.

شهبازی افزود: طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان (فاز دو) در قالب کنسرسیوم ایران و چینی با مشارکت 50 درصدی ایران و 50 درصدی شرکت چینی و حجم سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلار به انجام می‌رسد.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح حدود 8 تا 12 هزار نیروی کار در طول مدت حدود 6 ساله اجرای طرح و به‌تناسب اجرای فازها و مراحل مختلف کار اعم از مرحله طرح مطالعاتی، تجهیزکارگاه و ورود ادوات مورد نیاز و اجرای عملیات جذب می‌شوند.

فرماندار ویژه آبادان تأکید کرد: مدت‌زمان انجام مطالعات تا شروع به‌کار عملیات را شش ماهه بوده است و اجرای پروژه فاز دو پالایشگاه کاری بسیار مهم و سنگین بوده که در شرایط بد اقتصادی کشور که امسال نیز به‌عنوان سال متلاطم اقتصادی برای دولت نیز بود، دولت در نقطه صفر مرزی این عملیات را به مرحله اجرا رسانده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان یادآور شد: اظهار کرد: کاهش آلودگی محیط‌زیست، به‌روز بودن تجهیزات و دستگاه‌ها، افزایش فرآوری‌هایی که از قبل نفت ایجاد می‌شود و بکار گیری و جذب نیروی انسانی برای چندین سال که با فراگیری آموزش‌های لازم تخصص‌های لازم را نیز فرا می‌گیرند.

وی اشاره کرد: جذب نیرو در این طرح تنها مختص مردم شهرستان آبادان است، مگر آنکه تحت هیچ امکانی تخصص موردنیاز در شهرستان وجود نداشته باشد.

شهبازی با تأکید دوباره بر اینکه جذب نیرو تنها برای مردم شهرستان آبادان است، گفت: پذیرش نیروی کار از شهرهای همسایه در اجرای فاز دو پالایشگاه آبادان نیز انجام نمی‌شود.

فرماندار ویژه آبادان افزود: تأمین اجتماعی نیز حق بیمه کردن کسی را ندارد، مگر آنکه از سوی اداره کار آبادانی بودن آن فرد تائید شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به‌کارگیری نیروها در فاز دو پالایشگاه آبادان به شکل نظامند و قاعده‌مندی از سوی اداره کار و امور اجتماعی آبادان و با نظارت مستقیم فرماندار و یا معاون سیاسی وی به انجام می‌رسد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار