آغاز ثبت‌نام آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه قرآن و حدیث

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث از آغاز ثبت‌نام آزمون مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ویژه طلاب این دانشگاه از 15 بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.
هادی حجت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نحوه پذیرش دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: دانشگاه قرآن و حدیث از جمله دانشگاه‌هایی است که در زمینه رشته‌های ویژه علوم قرآن و علوم حدیث کشور پیشقدم بوده، این دانشگاه نه تنها به جذب دانشجو در دوره‌های حضوری و مجازی از طریق آزمون سراسری می‌پردازد بلکه آزمون اختصاصی ویژه طلاب نیز برگزار می‌کند تا ظرفیت خود را تکمیل کند.
وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه برای سال تحصیلی 97ـ96 از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو جذب می‌کند.
معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه 10 رشته و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث ارائه می‌شود، گفت: رشته‌های علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم حدیث گرایش کلام و عقاید، علوم حدیث گرایش اخلاق، علوم و معارف نهج‌البلاغه، روانشناسی اسلامی، کلام امامیه و تفسیر روایی از رشته‌هایی است که در این دوره ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران طلبه که دارای مدرک سطح دو حوزه هستند و پایه سه را به پایان رسانده و مدرک کارشناسی معتبر داشته باشند می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث اقدام کنند.
حجت اضافه کرد: برای مقطع دکتری نیز در پنج رشته علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه، علوم و معارف نهج البلاغه و مدرسی معارف اسلامی در دو گرایش اخلاق و قرآن و متون جذب دانشجو صورت می‌گیرد.
وی افزود: دوره دکتری در قم و تهران و دوره‌های حضوری در مقطع کارشناسی ارشد در شهرهای قم، تهران، مشهد و اصفهان برگزار می‌شود، همچنین در دوره‌های مجازی از اقصی نقاط ایران و جهان دانشجویان می‌توانند از طریق اینترنت در دوره‌های آموزشی این دانشگاه شرکت کنند.
معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث در خصوص هزینه تحصیل طلاب افزود: هزینه تحصیل برای بعضی از رشته‌ها رایگان است و بعضی از رشته‌ها با 80 درصد تخفیف شهریه ثابت ارائه می‌شوند.
وی یادآور شد: علاقه‌مندانی که شرایط ثبت‌نام در دوره‌های آزمون اختصاصی طلاب را دارند تا 15 اسفندماه 95 فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه به آدرس www.qhu.ac.ir تنها به شیوه اینترنتی ثبت‌نام کرده و از منابع آزمون مطلع شوند.
حجت یادآور شد: آزمون کتبی این دوره 15 اردیبهشت‌ماه 96 در شهرهای قم، تهران، مشهد و اصفهان برگزار می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار