آغاز ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان در خوزستان از 10 تیرماه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان در خوزستان از 10 تیرماه

مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان از آغاز ثبت نام هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از 10 تیرماه خبر داد.

به گزارش ایسنا علیرضا میرسلیم اظهارکرد: ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان برای دوره هفدهم از 10 تیرماه از طریق سایت www.labbayk.ir آغاز خواهد شد و تا 22 تیرماه ادامه خواهد داشت و از تمام اقشار دانشگاهی اعم از مجرد و متاهل، استادان ، کارکنان ثبت‌نام به عمل خواهد آمد؛ همچنین زمان قرعه‌کشی 29 تیرماه اعلام شده است، اما با توجه به احتمال تمدید مهلت ثبت نام امکان تغییر این زمان نیز وجود دارد و نفرات اصلی و ذخیره اعلام خواهد شد.

وی افزود: در دروه‌های پانزدهم و شانزدهم اعزام عتبات دانشگاهیان در سال 95، در مجموع 17 کاروان از خوزستان اعزام شدند و این دوره‌ها به نحو احسن برگزار شد. امسال به برخی دانشگاه‌ها از حدود یک ماه پیش اعلام کردیم که در صورت تمایل به اعزام کاروان ویژه دانشگاه خود، به ما اعلام کنند تا سهمیه خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شود؛ برخی دانشگاه‌ها به موقع پاسخ دادند و درخواست آن‌ها به تهران اعلام شد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان با بیان اینکه حدود هفت دانشگاه برای این کاروان‌های ویژه درخواست داده‌اند، گفت: ظرفیت تمام کاروان‌های اعزامی 38 نفر است، اما ظرفیت کلی اعزام برای دانشجویان و اساتید به‌طور دقیق مشخص نیست و از لحاظ ثبت‌نام محدودیتی وجود ندارد. اعزام کاروان‌ها نیز از ابتدای شهریور آغاز خواهد شد.

میرسلیم ادامه داد: تسهیلاتی که برای زائران دانشگاهی در نظر گرفته شده، مانند دوره‌های گذشته با همکاری بانک ملت پرداخت خواهد شد؛ همچنین تمام کاروان‌های خوزستان زمینی اعزام خواهند شد، تاکنون تمام کاروان‌های دانشگاهیان خوزستانی موفق شده‌اند که در دوران اعزام از تمام شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین دیدن کنند و به مدت هفت شب اقامت داشته باشند.

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی اعزام عتبات دانشگاهیان عنوان کرد: جلسات آموزشی لازم، پیش از اعزام برای اعزامیان از سوی دفتر نهاد برگزار می‌شود و محصولات فرهنگی از قبیل کتاب، نرم‌افزار و… پیش از سفر در اختیار آنان قرار خواهد گرفت؛ همچنین مداحان مستقر در شهرهای کربلا و نجف برای زیارت اول و زیارت وداع با حضور خود برنامه‌های معنوی ویژه‌ای خواهند داشت.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان گفت: در کربلا برنامه‌ای ویژه کاروان‌های دانشگاهیان برگزار می‌شود که زائران در بعثه مقام معظم رهبری حضور خواهند داشت؛ طبق نظرسنجی‌هایی که تاکنون انجام شده این برنامه، بهترین برنامه فرهنگی عتبات دانشگاهیان اعلام شده است.

میرسلیم ادامه داد: حضور روحانی و معینه در کاروان‌های ویژه خواهران و استفاده از مدیران کارآمد از ویژگی‌های سفرهای عتبات دانشگاهیان است؛ همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز فرهنگی به تمام دانشجویان از دیگر برنامه‌های این سفرها است. هر فرد دانشگاهی که تاکنون با کاروان‌های غیردانشگاهی مشرف شده باشد به راحتی می‌تواند تفاوت فرهنگی سفر عتبات دانشگاهیان را لمس کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار