آغاز ثبت‌نام متقاضیان عضویت در هیات علمی وزارت بهداشت از فردا/جذب بیش از 1000 متقاضی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز ثبت‌نام متقاضیان عضویت در هیات علمی وزارت بهداشت از فردا/جذب بیش از 1000 متقاضی

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت اعلام کرد: ثبت نام از متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی از فردا سه شنبه اول اسفند ماه آغاز می‌شود.

دکتر سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن اعلام این مطلب گفت: داوطلبان از فردا اول اسفند ماه به مدت یک ماه می‌توانند، بر اساس رشته‌ها و محل‌هایی که انتخاب و تایید شده‌اند در سامانه جذب وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند و برای هر متقاضی امکان انتخاب دو محل برای خدمت وجود دارد.

وی ادامه داد: از آنجا که هیچ کس خارج از فراخوان به عنوان هیات علمی جذب نمی‌شود، بنابراین لازم است همه داوطلبین و متقاضیان عضویت هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حتما از طریق سامانه مربوطه به آدرس https://jazb.aac.behdasht.gov.ir فرآیند ثبت نام را انجام دهند.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت اظهار کرد: داوطلبان باید از اطلاعات و مدارک و مستندات خود را از جمله مدارک تحصیلی،‌ فعالیت های آموزشی پژوهشی، اجرایی و فناوری،همخوانی مدارک تحصیلی با رشته اعلامی و تمام مستندات علمی که دارند را آماده کنند و به محض فعال شدن سامانه این مدارک را آپلود کرده و ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: این فرخوان به صورت سراسری و کشوری است و انتظار این است که همه کسانیکه متقاضی جذب هیات علمی در وزارت بهداشت هستند حتما در سامانه جذب ثبت نام کنند و مراحل ثبت نام را تا انتها انجام دهند.

حسینی گفت: داوطلبان باید مدارک و مستندات خواسته شده را آپلودکنندو در نهایت کد رهگیری از سامانه دریافت کنند و بدیهی است که کسانی که کد رهگیری دریافت نکنند به این معنی است که فرایند ثبت نام آن هاتمام نشده است و ثبت نام قطعی نیست بنابراین پس از مدت تعیین شده امکان تکمیل ثبتنام وجود ندارد و هیچ درخواستی در این خصوص پذیرفته خواهد شد و امکان اعتراض وجود ندارد.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با بیان اینکه متقاضیان به طور معمول می توانند دو محل را انتخاب کنند و افراد دارای سهمیه نخبگان مجاز با انتخاب 4 محل خواهند بود گفت: دستورالعمل نیز در سامانه تهیه شده است و همه متقاضیان باید از قبل دستورالعمل ها راملاحظه کنند و بر اساس آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: متقاضیان باید حتما رشته تحصیلی خود را با رشته تحصیلی که در سامانه درج شده است تطبیق دهند چراکه در صورت مغایرت رشته تحصیلی متقاضی با رشته انتخابی حتی با وجود مشابهت بین دو رشته ، افراد از فرآیند جذب خارج خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه متقاضیان پس از دریافت کد رهگیری از طریق سامانه جذب، از فروردین ماه باید به دانشگاه‌های محل پذیرش مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: فرایند بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی در دانشگاه‌های محل پذیرش انجام می‌شود و سپس افراد برای تایید نهایی به هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت معرفی می‌شوند.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت تاکید کرد: انتظار این است که فرآیند جذب یک دوره 4.5 ماهه طول بکشد و افراد پس از تایید هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها معرفی شده و به عضویت هیات علمی پیمانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در آیند.

وی افزود: فرایند ثبت نام جذب اعضای هیات علمی در وزرات بهداشت انجام می‌شود و بر اساس مجوزهایی که دانشگاه‌ها برای جذب دارند پیش بینی این است که در این دروه بیش از 1000 نفر به عنوان عضو هیات علمی در وزارت بهداشت جذب شوند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار این است که سازمان امور اداری و استخدامی با توجه به اینکه مستندات و دلایلی که رائه داده ایم برای کمبود اعضای هیات علمی در مناطق کمتر برخوردار با نگاه مثبت به وزارت بهداشت کمک کنند تا کمبود هایی را که در دانشگاه های کمتر برخوردار وجود دارد ترمیم کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار