آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن دانش‌آموزی در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه محتوای سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی به آموزشگاه‌های استان ابلاغ شده است، افزود: این مسابقات در سه حوزه قرآن، عترت و نماز از آذرماه با برگزاری مرحله آموزشگاهی در استان آغاز خواهد شد.

بلاسم با بیان اینکه مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات آذرماه برگزار خواهد شد، افزود: ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان در آبان‌ماه در سراسر مدارس استان صورت می‌گیرد.

وی گفت: این مسابقات در حوزه قرآن در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ و کل قرآن و تفسیر قرآن و در حوزه عترت در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و انشای امام زمان(عج) و در حوزه نماز رشته‌های احکام، اذان و انشای نماز برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان عنوان كرد: براساس اعلام آیین‌نامه آموزشگاه‌ها و مدارس باید ثبت نام از دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی را آغاز كنند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود كه ۴۰۰ هزار دانش آموز به منظور شركت در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن ثبت نام كنند. همچنین زمان برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی هفته قرآن و عترت همزمان با آذرماه اعلام شده است.

وی درباره تغییر در روند اجرای مسابقات قرآن دانش آموزی توضیح داد: با تاوجه به آنكه برگزاری مرحله نخبگان از طرح های ابتكاری استان خوزستان بوده است و طی چند سال گذشته به اجرا درآمده اجرای آن در این دوره از مسابقات منوط به تخصیص اعتبار است. البته هنوز در این رابطه تصمیمی اتخاذ نشده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار