آغاز ثبت‌نام وام دانشجویی در نیم سال جدید از 10 بهمن

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به تسهیلات پرداخت‌شده در نیمسال اول سال تحصیلی 95-94، گفت: مهلت ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات دانشجویی نیمسال جدید از 10 تا 21 بهمن‌ماه خواهد بود.

احمد کوچک زاده با اشاره به تسهیلات اعطاشده به دانشجویان در نیم سال نخست، اظهار کرد: در این نیم سال وام تحصیلی به 352 دانشجو اعطا شد که به دانشجویان مجرد 341 هزار و هفت‌صد تومان و به دانشجویان متأهل 470 هزار تومان پرداخت‌شده است؛ مبلغ کل وام تحصیلی پرداخت‌شده در این نیم سال 123 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: همچنین در این نیمسال درمجموع حدود 24 میلیون تومان اعتبار برای اعطای وام ضروری به دانشجویان اختصاص یافت؛ اعطای وام ودیعه مسکن تا سقف 6 میلیون تومان به دانشجویان متأهل و اختصاص وام اغذیه با سقف 181 هزار تومان برای دانشجویان خوابگاهی و 94 هزار تومان برای دانشجویان غیر خوابگاهی از دیگر تسهیلات ارائه‌شده به دانشجویان در این مدت است. همچنین وام شهریه به دانشجویان شبانه در مقطع کارشناسی با سقف 300 هزار تومان و برای دانشجویان شبانه در مقطع کارشناسی ارشد با سقف یک‌میلیون و 100 هزار تومان پرداخت شد.

معاون دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان ادامه داد: اعطای وام ازدواج درصورتی‌که بیش از یک سال از تاریخ عقد نگذشته باشد، با سقف یک‌میلیون و 500 هزار تومان و وام ویژه دانشجویان دکتری که هر سه ماه پرداخت می‌شود، تا سقف 500 هزار تومان در ماه، از دیگر تسهیلات قابل‌ارائه به دانشجویان بوده است.

کوچک زاده بابیان این‌که زمان ثبت‌نام برای تسهیلات دانشجویی در نیم سال جدید از 10 تا 21 بهمن‌ماه خواهد بود، عنوان کرد: دانشجویان متقاضی وام برای دریافت دفترچه اقساط 9 ماه مهلت دارند؛ این دفترچه معمولاً پنج‌ساله است و پرداخت اقساط برای دانشجویان دختر 6 ماه و برای دانشجویان پسر 2 سال پس از فارغ‌التحصیلی آغاز خواهد شد. اگر دانشجویان در این مدت در مقطعی بالاتر پذیرفته شوند می‌توانند پرداخت اقساط را تا پایان دوره به تعویق بیندازند.

وی خاطرنشان کرد: تنها تسهیلاتی که مطابق قوانین صندوق رفاه به‌صورت اقساط پرداخت نمی‌شود وام ودیعه مسکن است؛ وام‌های دیگر در هنگام فارغ‌التحصیلی دانشجو به‌صورت 10 درصد نقد و مانده آن به‌صورت اقساط بدون بهره و کارمزد بازپرداخت می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان در خصوص سقف انواع تسهیلات در نیم سال جدید، تصریح کرد: سقف تسهیلات قابل پرداخت پس از مشخص شدن میزان اعتبارات از سوی صندوق رفاه اعلام خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار