آغاز ثبت‌نام وام ویژه دانشجویان دوره دکتری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شرایط پرداخت و بازپرداخت وام ویژه دانشجویان روزانه دوره دکتری دانشگاه‌ها را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دستورالعمل پرداخت و بازپرداخت وام ویژه دانشجویان دکتری شاغل به تحصیل دانشگاه‌های دولتی را ابلاغ کرد.
ثبت‌نام برای این وام از ۲۵ مهر آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند تا ۲۵ آبان براساس این دستورالعمل، درخواست خود را در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت کنند.
این وام به دانشجویان روزانه دکتری تخصصی ناپیوسته دانشگاه‌های دولتی داده می‌شود و ۳ بار در طول سال با فاصله هر سه ماه یکبار (فروردین، مهر و دی) پرداخت می‌شود.
دانشجویان واجد شرایط فقط در یک رشته و برای یک دوره تحصیل می‌توانند از این وام استفاده کنند.
دانشجویان شاغل، بورس و دریافت‌کنندگان پژوهانه و یا افردای که بدهی معوقه به صندوق رفاه دارند، دانشجویان نوبت دوم، بورسیه و انتقالی و نیز دانشجویان پردیس‌های بین‌المللی، مربیان، افراد زیر پوشش نهادهایی مانند بنیاد ملی نخبگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و …، دانشجویان که مشروط باشند و دانشجویان پاره‌وقت شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها مشمول این وام نمی‌شوند.
پرداخت این وام تا نیمسال هشتم انجام می‌شود و اگر دانشجو در میانه راه انصراف از تحصیل داده باشد، اعطای وام به او متوقف می‌شود.
مبلغ وام ویژه دکتری به دو صورت یعنی ۶۵۰ هزار تومان برای دانشجویان واجد شرایط و ۷۵۰ هزار تومان برای دانشجویانی که علاوه بر این شرایط موضوع رساله آنها کاربردی و تقاضا محور، مورد تایید موسسه متقاضی و مورد تایید شورای پژوهشی دانشگاه باشد، پرداخت می‌شود.
کارمزد این وام ۴درصد است و زمان بازپرداخت و شروع اقساط آن برای دانش‌آموختگان ۹ ماه بعد از فراغت از تحصیل است و طول دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماه است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار