آغاز ثبت اطلاعات در ISC جهت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز ثبت اطلاعات در ISC جهت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: هفتمین دوره رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور توسط گروه رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) آغاز شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد دهقانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در رتبه‌بندی سال ۹۶-۱۳۹۵ دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور بر اساس ۲۶ شاخص در قالب ۵ معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، تسهیلات- امکانات و فعالیت‌های اجتماعی-اقتصادی و صنعتی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌گیرند.

وی افزود: بدین ترتیب مراکز علمی کشور قادرند از طریق شاخص‌ها و معیارهای رتبه‌بندی ISC عملکرد خود را به صورت همه‌جانبه مورد سنجش قرار دهند و با آگاهی کامل از جایگاه و نقاط قوت و ضعف خویش مسیر رشد و اعتلای جایگاه خود را ترسیم کنند.

دهقانی خاطرنشان کرد: در این راستا نامه‌ای به تمام رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور ارسال شد که ضمن اعلام آغاز دوره جدید رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، نام کاربری و کلمه عبور جهت تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه‌بندی ارائه شده است.

سرپرست ISC تصریح کرد: گروه رتبه‌بندی ISC در راستای تعالی اهداف آموزش عالی کشور بر آن است تا خدمات گسترده‌تری به دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور ارائه کند و از همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشور در سطح وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و دیگر نهادها در ادوار گذشته صمیمانه قدردانی کند.

دهقانی خاطرنشان کرد: تکمیل اطلاعات و مستندات مورد نظر بر روی وبگاه گروه رتبه‌بندی به آدرس ur.isc.gov.ir حداکثر تا تاریخ ۲۰ شهریور ماه توسط رابطین دانشگاه امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: نتایج رتبه‌بندی سال ۹۶-۱۳۹۵ در زمستان سال ۱۳۹۶ منتشر خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار