آغاز ثبت نام آخرین آزمون جایابی دندانپزشکی از ۵ آذرماه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز ثبت نام آخرین آزمون جایابی دندانپزشکی از ۵ آذرماه

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه آخرین آزمون جایابی در پایان آذرماه برگزار می‌شود و از سال آینده داوطلبان در آزمون ملی شرکت می‌کنند، گفت: مهلت ثبت نام برای شرکت در این آزمون از پنجم آذرماه آغاز شده و تا هشتم این ماه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ضمن اعلام این خبر گفت: داوطلبان آزمون جایابی پیش از ثبت نام اینترنتی باید در مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تشکیل پرونده داده یا آن را تکمیل کنند. مدارک داوطلبان در مرکز خدمات آموزشی به صورت حضوری دریافت می‌شود، دانشگاه‌های محل تحصیل این افراد بررسی شده و در صورتی که آن دانشگاه از سوی مرکز خدمات به رسمیت شناخته شود، افراد برای شرکت در آزمون به مرکز سنجش معرفی می‌شوند.

پورکاظمی تاکید کرد: فقط افرادی که توسط مرکز خدمات آموزشی به دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی معرفی شده باشند، واجد شرایط ثبت نام و مجاز به شرکت در آزمون جایابی هستند (ورودی‌های پیش از اگوست ٢٠٠٩).

رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: این دوره از آزمون آخرین آزمون جایابی است که برگزار می‌شود و از سال آینده داوطلبان در آزمون ملی دندانپزشکی شرکت می‌کنند.

وی در توضیح دلیل این امر گفت: تعداد داوطلبان حضور در این آزمون بسیار کاهش یافته و اغلب افراد خاصی در آزمون ملی شرکت می‌کنند. دوره قبل آزمون جایابی حدود ۷۰ نفر شرکت‌کننده داشت اما حدود ۳۰۰ نفر در آزمون ملی شرکت کرده بودند. بر همین اساس در مرکز سنجش تصمیم گرفته شد که این دوره را به عنوان آخرین دوره آزمون برگزار کنیم.

به گزارش مفدا، آخرین آزمون جایابی ۳۰ آذرماه برگزار خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار