آغاز ثبت نام دوره‌های کاردانی به کارشناسی از امروز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز ثبت نام دوره‌های کاردانی به کارشناسی از امروز

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام دوره‌های کاردانی به کارشناسی از امروز، گفت: داوطلبان تا 13 خردادماه فرصت دارند در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کاردانی کارشناسی ناپیوسته 96 از امروز یکشنبه هفتم خردادماه جاری منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز و در روز شنبه 13 خردادماه جاری پایان می‌پذیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام انتخاب رشته و اطلاعیه تکمیلی آزمون فوق نیز همزمان با ثبت‌نام از داوطلبان یعنی امروز یکشنبه هفتم خردادماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: پذیرش در برخی از رشته‌های آزمون مذکور براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) صورت می‌پذیرد و اطلاعات کامل در این خصوص در دفترچه راهنمای ثبت‌نام درجه شده است. همچنین آن دسته از رشته‌هایی که پذیرش در آنها مطابق مندرجات راهنما (با آزمون) می‌باشد. این آزمون روز جمعه 13 مرداد 96 برگزار می‌شود.

دکتر توکلی گفت: کلیه داوطلبان متقاضی برای ثبت‌نام در آزمون دوره‌های کاردانی و کارشناسی ضرورت دارد در مهلت اختصاص یافته، پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه تکمیلی منتشر شده این سازمان در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. همچنین ثبت‌نام و انتخاب رشته در این آزمون در یک مرحله انجام می‌شود و داوطلبان باید همزمان با ثبت‌نام نسبت به درج کدرشته‌محل‌های تحصیلی خود در تقاضانامه اینترنتی و با توجه به رشته‌های اعلام شده در دفترچه راهنما اقدام کنند.

به گفته وی، با توجه به اینکه هزینه ثبت نام در دوره‌های فوق به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود لذا داوطلبان لازم است با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به پرداخت مبلغ 25 هزار تومان به وجه ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین با توجه به اینکه در مراحل مختلف فرآیند این آزمون خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارسال می‌شود، لذا داوطلبانی که تمایل به استفاده از این خدمات هستند باید با انتخاب گزینه مربوط مبلغ 500 تومان نیز پرداخت نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که علاقه‌مند برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی می‌باشند ضرورت دارد علاوه بر پرداخت هزینه ثبت‌نام، مبلغ 51 هزار ریال نیز برای شرکت در گزینش رشته‌های مذکور واریز کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار