آغاز ثبت نام سومین دوره آزمون دستیاری پزشک خانواده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام در سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده (سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵) آغاز شد. آزمون کتبی در روز ۲۸ بهمن ۹۵ برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، پذیرش دستیار دوره سوم در رشته تخصصی پزشکی خانواده در سال ۹۶ بر اساس مصوبات شورای آموزش پزشکی تخصصی در خصوص پزشکی خانواده و قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و مطابق با دفترچه راهنما انجام خواهد شد.
تمامی مراحل اجرایی ثبت نام، انتخاب رشته و اعلام نتیجه آزمون بصورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می پذیرد.
از جمله شرایط لازم برای پذیرش دستیار تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
پزشکان عمومی که حداقل ۵ سال سابقه فعالیت در عرصه به عنوان پزشک خانواده با قرارداد مربوطه را دارا باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند.
همچنین پزشکان دارای حداقل ۲ سال سابقه فعالیت در عرصه به عنوان پزشک خانواده با قرارداد مربوطه به علاوه دارای حداقل ۲ سال سابقه فعالیت در برنامه پزشک خانواده در عناوین مدیریتی و کارشناسی در مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت و یا گروه گسترش معاونت بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی و یا سابقه مدیریت در سایر معاونت ها و ادارات تابعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی باشند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.
داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت آقایان، اشتغال به کار در زیر مجموعه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت یا دانشگاه ها در زمان شرکت در آزمون، تائید صلاحیت و رفتار حرفه ای توسط دانشگاه محل کار، سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته پزشکی خانواده و فقدان نقص عضو یا بیماری موثر حرفه ای، عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی، PhD ، کارشناسی ارشد از دیگر شرایط شرکت در آزمون است.
داوطلبان باید مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی را که در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده اینترنتی تهیه و اسکن کنند و از نیمه دوم دی ماه ۹۵ با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://sanjeshp.ir نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه اقدام کنند.
هزینه ثبت نام ۵۵۵ هزار ریال است که داوطلبان پس از پرداخت آن و دریافت کد مربوطه می توانند مراحل ثبت نام را آغاز کنند.
کارت ورود به جلسه آزمون در تاریه سه شنبه ۱۲ بهمن ماه ۹۵ از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت مربوطه است.
آزمون کتبی رأس ساعت ۹ صبح روز ۱۴ بهمن ماه ۹۵ به طور همزمان در شهر تهران برگزار خواهد شد.
تعداد سؤالات آزمون کتبی ۱۵۰ سؤال تستی چهار گزینه ای، ۲۵ سوال صحیح غلط اصلاحی و ۲۵ سوال (Extended Matching ) جور کردنی است.
کلید اولیه آزمون کتبی حداکثر طی سه روز پس از برگزاری آزمون بر روی سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت.
داوطلبان مجاز هستند پس از اعلام کلید آزمون کتبی به مدت ۷۲ ساعت نسبت به ارسال اعتراض به سؤالات آزمون مذکور منحصرا از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش اقدام کنند. رسیدگی به اعتراضات واصله پس از مدت زمان مقرر به هیچ عنوان مقدور نخواهد بود.
برای هر تست چهارگزینه ای باید تنها یک گزینه که در میان گزینه های ارائه شده بهترین پاسخ ممکن است، انتخاب شود. به هر سؤال تستی چهار گزینه ای با پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و هر سؤال تستی چهار گزینه ای با پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق می گیرد.
به هر سؤال صحیح / غلط اصلاحی با پاسخ صحیح ۲ نمره مثبت و هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می گیرد.
به هر سؤال Extended Mathing (جور کردنی) با پاسخ صحیح ۴ نمره مثبت و هر پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق می گیرد.
به سؤالات بدون پاسخ نمره ای تعلق نمی گیرد. به هر سؤال تستی چهار گزینه ای که بیش از یک گزینه پاسخ داده شده باشد یک نمره منفی تعلق می گیرد.
چنانچه در مرحله رسیدگی به اعتراضات سوالی از آزمون حذف شود نمره آن متناسب با پاسخ داوطلب به سایر سوالات آن درس لحاظ خواهد شد.
و به کلیه داوطلبانی که حداقل نمره ۲۰۰ از ۶۰۰ نمره آزمون کتبی را اخذ کرده اند، کارنامه اولیه و مجوز شرکت در آزمون شفاهی داده خواهد شد. آزمون شفاهی و عملی راس ساعت ۹ صبح روز ۲۸ بهمن ماه ۹۵ در شهر تهران برگزار خواهد شد.
پذیرش دستیار با رعایت مقررات پذیرش و سهمیه های اعلامی انجام می شود. ملاک پذیرش نمره کل داوطلب و انتخاب رشته و سهمیه مربوطه است.
نمره کل نهایی که حداکثر آن ۱۰۰ است مشتمل است بر ۶۰ درصد نمره آزمون کتبی، ۲۵ درصد نمره آزمون شفاهی و ۱۰ درصد نمره معدل دوره (MPH) دوره پودمانی مدیریت عالی بهداشت عمومی پزشک خانواده و ۵ درصد سابقه فعالیت در عرصه پزشک خانواده شهری و روستایی (هر سال فعالیت مورد قبول بعد از سال چهارم معادل یک درصد تا سقف ۵ درصد) محاسبه خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار