آغاز ثبت نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی نظام جدید از امروز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ از امروز ۱۱ خرداد ۹۹ آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال اطلاعیه ۲۱ اردیبهشت ۹۹، متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ می‌توانند از امروز یکشنبه ۱۱ خرداد تا یکشنبه ۱۸ خرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته هستند می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل دسترس است.

شرایط ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی نظام جدید

علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی باید با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه‌ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند.

پذیرش در تعدادی از رشته‌های امتحانی مذکور بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد پذیرفت.

تمامی متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند.

در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

داوطلبان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها باید با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org، مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: https://dipcode.medu.ir برای مشاهده اطلاعات و دریافت کد سوابق تحصیلی (منحصراً برای دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال‌های ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۸) مراجعه کنند و کد سوابق تحصیلی سازمان سنجش برای ثبت‌نام در آزمون را درج کنند.

دانش آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال جاری و همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال ۹۵ و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارائه آن ندارند.

اعلام هزینه‌های ثبت نام در آزمون

متقاضیان می‌توانند با آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام، نسبت به پرداخت اینترنتی هزینه ثبت‌نام نیز اقدام کنند. داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۳۷۰ هزار ریال (۳۷ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی- غیرانتفاعی باشد، لازم است پس از اطمینان از پذیرش مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در رشته امتحانی مورد تقاضا، علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۹۳ هزار ریال (۹ هزار و ۳۰۰ تومان) دیگر نیز برای دوره‌های مذکور به صورت اینترنتی اقدام کنند.

با توجه به اینکه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از آن دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۶ هزار ریال (۶۰۰ تومان) به صورت اینترنتی به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام، دانش‌آموز سال آخر بوده و موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده‌اند، در این مرحله، درج معدل برای آنها الزامی نیست. این داوطلبان باید از روز سه شنبه ۱۱ شهریور تا روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت این سازمان نسبت به درج و یا ویرایش معدل دیپلم اقدام کنند. عواقب ناشی از عدم درج معدل به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبت‌نام در این آزمون هستند. این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد. نحوه تراز معدل و عنوان رشته‌های کاردانی ناپیوسته در دفترچه راهنما درج شده است.

داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نامی و انتخاب رشته دقت کنند زیرا در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق مقررات و ضوابط رفتار خواهد شد.

چنانچه داوطلبی در مرحله ثبت‌نام اقدام به ارائه اطلاعات غلط نماید و یا در ارسال عکس خود مرتکب اشتباه شود (اعم از اینکه سهواً و یا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

برگزاری آزمون برای رشته‌های با آزمون کاردانی در شهریور

بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ (برای آن دسته از رشته‌های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه ۱۴ شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد.

داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور تا روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند ۳۰ تقاضانامه تعیین می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس برنامه زمانی، همزمان با ثبت‌نام برای شرکت در آزمون، کلیه داوطلبان متقاضی رشته‌های امتحانی پذیرش با آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) لازم است که با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کدرشته‌های انتخابی، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های خود اقدام کنند.

پایان ثبت نام داوطلبان منوط به دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی است و توصیه می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کدپیگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

هرگونه تغییری از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش متعاقباً به صورت اطلاعیه اطلاع رسانی خواهد شد. در صورت لزوم داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن‌های: ۴۲۱۶۳-۰۲۱ با روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تماس حاصل نموده و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام کنند.

با توجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان در این سازمان و برای تسریع در ثبت و بررسی درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: https://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. داوطلبان می‌توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پرتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: https://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار