آغاز فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور از فردا

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور از فردا

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور در نواحی چهل‌گانه از فردا، 16 مردادماه خبر داد.

به گزارش ایسنا جمشید کمایی با اشاره به اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری اظهار کرد: آموزش و پرورش خوزستان، در مناطق مختلف چهل‌گانه، پایگاه‌های انتخاب رشته کنکوری را مهیا کرده که از فردا آماده ارائه خدمت هستند.

وی افزود: بهترین مشاوران موجود در آموزش و پرورش برای این پایگاه‌ها انتخاب شده که دوره‌های آموزشی لازم را دیده‌ و در این پایگاه‌ها آماده ارائه مشاوره به داوطلبان هستند؛ این پایگاه‌ها تا آخرین روز مهلت انتخاب رشته فعال خواهند بود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در هر منطقه آموزشی حداقل یک تا دو پایگاه تحت عنوان پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور راه‌اندازی شده‌اند و در اهواز نیز به جز نواحی چهارگانه، در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز یک پایگاه به شکل متمرکز مستقر شده که کار انتخاب رشته و هدایت را انجام می‌دهند.

کمایی ادامه داد: در هر پایگاه به تناسب جمعیت هر منطقه آموزشی، تعداد سه تا چهار مشاور مستقر شده‌اند. این پایگاه‌ها به نرم‌افزارهای انتخاب رشته نیز مجهز هستند و مراجعه‌کنندگان می‌توانند هم از طریق این نرم‌افزارها و هم با مشاوره حضوری، با مشاوران نسبت به انتخاب رشته تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای مناطق محروم و عشایری استان، عنوان کرد: برای این مناطق تخفیف‌های ویژه دیده شده و به پایگاه‌ها سفارش شده متناسب با وضعیت دانش‌آموزانی که دچار مشکل هستند، مراعات لازم را داشته باشند. کار مشاوره برای داوطلبان عشایر نیز مانند سال‌های گذشته رایگان است و عشایر می‌توانند به پایگاه ثابت عشایر یا به پایگاه نزدیک‌ترین منطقه آموزشی به موقعیت خود، مراجعه کنند.

معاون آموزش متوسطه در خصوص هزینه مشاوره در این پایگاه‌ها در مقایسه با آموزشگاه‌های خصوصی در سطح شهر تصریح کرد: این پایگاه‌ها متعلق به آموزش و پرورش است و کار در آن‌ها به شکل دولتی انجام می‌شود، در حالی‌که در آموزشگاه‌های سطح شهر، مشاوره به صورت آزاد است؛ بنابراین تفاوت ریالی قابل ملاحظه‌ای بین این مراکز وجود دارد؛ علی رغم اینکه نیروهای ورزیده‌تر و توانمندتری در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش دیده شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار