آغاز مصاحبه‌ دکتری دانشگاه آزاد از ۱۶ تیر/ اعلام زمان انتخاب رشته ارشد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز مصاحبه‌ دکتری دانشگاه آزاد از ۱۶ تیر/ اعلام زمان انتخاب رشته ارشد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز مصاحبه‌های دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۶ تیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، علیرضا رهایی گفت: امسال باتوجه به تجربیاتی که در دو سال گذشته برای مصاحبه‌های دوره دکتری داشتیم برنامه جدیدی تهیه شد.

وی افزود: در برخی سال ها مصاحبه‌ها به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار می‌شد که باعث بروز مشکلاتی برای داوطلبان می‌شد چراکه باید همه به تهران مسافرت می‌کردند و تجمع و تمرکز مصاحبه باعث اتلاف وقت می‌شد.

رهایی گفت: در سال ۹۶ انجام مصاحبه به تمام واحدهای دانشگاهی منتقل شد و در همه واحدها امر مصاحبه انجام گرفت. این روش هم باعث سفرهای زیاد داوطلبان می‌شد و وقت قابل توجهی از اعضای هیات علمی می‌گرفت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: براساس این دو تجربه قرار شد که امسال مصاحبه در ۱۰ منطقه آمایشی انجام شود، مثلا برای استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی مصاحبه در تبریز به عنوان مرکز منطقه آمایشی، در استان های گیلان، مازندران و گلستان مصاحبه در ساری و به همین ترتیب در بقیه مناطق (مشهد، قزوین، اصفهان، شیراز، کرمان، اهواز و کرمانشاه) انجام می‌شود.

وی گفت: اساتید نیز با هماهنگی معاونان آموزشی مناطق و واحدها انتخاب و در مناطق آمایشی متمرکز می‌شوند.

رهایی افزود: همچنین از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه و دفتر نظارت و ارزیابی هم نمایندگانی اعزام می‌شوند که نظارت دقیق بر مصاحبه‌ها داشته باشند، به طوریکه مصاحبه‌ها شکل فرمالیته نداشته و ارزیابی علمی دقیقی از داوطلبان انجام شود و با این روش گزینش علمی به طور دقیق تر انجام می شود.

وی گفت: نتایج اولیه انتخاب رشته دوره دکتری از ۵ تا ۱۰ تیر اعلام می‌شود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا داوطلبان برای رفتن به مصاحبه یک هفته زمان داشته باشند، برنامه مصاحبه‌ها از ۱۶ تیر آغاز و تا ۲۵ تیر ادامه دارد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: امسال حدود ۶۵ هزار نفر متقاضی حضور در دوره دکتری داریم که انتخاب رشته محل انجام داده اند.

رهایی درخصوص انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد در این دانشگاه گفت: اطلاعات رشته‌محل‌های ارشد آماده شده و طبق مصوبه برای هر رشته محل سه عضو علمی اختصاص یافته است، اطلاعات جمع آوری شده و مجموع اطلاعات برای دفتر گسترش آموزش عالی ارسال کردیم و بعد از اعلام دفتر گسترش، ثبت‌نام برای انتخاب رشته آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که از اوایل هفته آینده انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آغاز شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار