آغاز مصاحبه از پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی استخدامی هلال احمر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی هلال احمر با اشاره به آغاز انجام مصاحبه از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی گفت: برای تصدی هر پست سه نفر معرفی می‌شوند که نفر برتر برای استخدام به جمعیت هلال احمر معرفی می‌شود؛ به علاوه سهمیه استخدامی نجاتگران با درجه ایثار نیز خارج از این سهمیه و به صورت موردی خواهد بود.
به گزارش «نسیم آنلاین»، حسن ابوالقاسم گرجی درباره آزمون استخدامی جمعیت هلال احمر مبنی بر جذب ۷۵۰ تن در بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر، گفت: آزمون با حضور بیش از ۵ هزار تن از شرکت کنندگان برگزار شد و بنابر اعلام سازمان سنجش بیش از سه برابر ظرفیت استخدام این جمعیت معادل ۲ هزار و ۲۵۰ نفر در آزمون قبول شده اند که این افراد در ۱۴ رسته مختلف دسته بندی شده اند.
وی ادامه داد: از میان ۲ هزار و ۲۵۰ قبول شده در آزمون استخدامی یک هزار و ۵۶۶ نفر در سازمان امداد و نجات برای تصدی شغل های نجاتگر راننده، مسئول امور امدادی و انبارگردانی، کارشناس امداد و نجات، متصدی نجات و کارشناس امور امدادی،۱۸۹ نفر در خزانه داری کل، ۴۵ نفر در فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۱۸ نفر در روابط عمومی، ۳۳ نفر در معاونت حقوقی و امور مجلس، ۴۵ نفر در معاونت آموزش، پژوهش و فناوری و … مورد مصاحبه قرار می گیرند تا در مجموع ۷۵۰ تن به استخدام جمعیت درآیند.
گرجی درباره اعلام اسامی پذیرفته شدگان بیان کرد: اسامی هیچ یک از پذرفته شدگان سه برابر ظرفیت استخدامی اعلام نمیشود و هر یک از استانها با پذیرفته شدگان در ازمون استخدامی تماس میگیرند تا در مصاحبه شرکت کنند.
برای تصدی هر شغل در هلال احمر سه نفر کاندید می شوند
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ظرفیت های استخدامی سه برابر ظرفیت اعلام شده و برای تصدی هر شغل در هلال احمر سه نفر کاندید می شوند، یادآور شد: افراد پذیرفته شده در آزمون در سازمان امداد و نجات، خزانه داری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، حراست، روابط عمومی، معاونت آموزش، پژوهش و فناوری، جوانان، داوطلبان، حقوقی و امور مجلس مورد مصاحبه قرار می‌گیرند و پس از انجام مصاحبه، نمره کتبی افراد با نمره مصاحبه جمع زده می شود تا افرادی که حائز تصدی شغل هستند، مشخص شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه برابر ظرفیت استخدامی افراد مشخص شده اند، افزود: پس از انجام مصاحبه تمامی سازمان ها و ادارات، نفر اول هر تصدی شغلی برای انجام گزینش معرفی می شود و در صورتی که نفر اول حائز شرایط نباشد، نفر دوم برای انجام گزینش معرفی خواهد شد.
استخدام موردی نجاتگران با درجه ایثار
گرجی درباره استخدام موردی نجاتگران با درجه ایثار، اظهارداشت: پس از پایان استخدام ۷۵۰ تن از افراد در جمعیت هلال احمر، استخدام موردی نجاتگران با درجه ایثار برای تیم‌های واکنش سریع انجام خواهد شد؛ اگر مدرک تحصیلی آنها مرتبط با رسته و شغل جمعیت هلال احمر باشد با مدرک لیسانس بعد از ۵ و با مدرک فوق لیسانس بعد از سه سال پیمانی خواهند شد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۵۰ نجاتگر با درجه ایثار در سراسر کشور وجود دارد که استخدام موردی این افراد انجام خواهد شد. البته تعدادی از نجاتگران هنوز به درجه ایثار نرسیده‌اند که به محض دریافت درجه ایثاردر جمعیت هلال احمر استخدام خواهند شد استخدام تعداد افراد نجاتگر با درجه ایثار تا زمان تکمیل واحدهای واکنش سریع ادامه خواهد یافت.
نیاز به استخدام ۴۵۰ نیروی ایثار برای تیم های واکنش سریع
به گفته معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر، در حال حاضر به وجود ۴۵۰ نجاتگر با درجه ایثار برای تکمیل تیم های واکنش سریع در تمامی استان ها نیازمند هستیم که ۱۵۰ تن از آنها به صورت موردی استخدام می شود و مابقی نیز به محض دریافت درجه ایثار استخدام خواهند شد.
وی در پایان به پذیرفته شدگان در آزمون کتبی توصیه کرد تا به افرادی که در مصاحبه ها شرکت می‌کنند به تفاوت انجام مصاحبه ها توسط واحدهای مختلف توجه کنند؛ چرا که در هر واحد متناسب با نیاز نیرو و تخصص افراد، با آنها مصاحبه خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار