آغاز همکاری‌ دانشگاه رامین خوزستان با دانشگاه گِنت بلژیک

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز همکاری‌ دانشگاه رامین خوزستان با دانشگاه گِنت بلژیک

مدیر امور پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این دانشگاه و دانشگاه گِنت بلژیک، گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های علمی منعقد و هم‌اکنون عملیاتی شده است.

دکتر منصور غنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بازدیدهایی که مسئولان 2 دانشگاه از امکانات و توانمندی‌های یکدیگر انجام دادند، این تفاهم‌نامه بر اساس ظرفیت‌های موجود به‌منظور تبادل استاد و دانشجو، همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی امضا شد.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه هم‌اکنون عملیاتی شده و مدت آن نیز نامحدود است، گفت: هفته آینده یک کنفرانس علمی در دانشگاه گِنت برگزار می‌شود که اساتید دانشگاه رامین در این کنفرانس شرکت خوهند کرد؛ برخی دانشجویان دکتری ما نیز می‌توانند فرصت‌های مطالعاتی خود را در دانشگاه گِنت طی کنند. در پاییز و زمستان امسال نیز قرار است کارگاه‌هایی در دانشگاه رامین در راستای این تفاهم‌نامه برگزار شود.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در حوزه ارتباطات ملی و بین‌المللی، گفت: هر دانشگاه در سطوح مختلف محلی، ملی و بین‌المللی فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد. در سطح استان سه تفاهم‌نامه با سازمان آب و برق، شرکت کارون بزرگ و شهرداری اهواز منعقد کرده‌ایم و در سطح ملی نیز همکاران ما چندین پروژه را برای معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام می‌دهند.

غنیان ادامه داد: لازم بود قدم‌هایی در حوزه روابط بین‌الملل نیز برداشته شود که سال گذشته با دو دانشگاه کشور عراق برای همکاری تفاهم‌نامه امضا شد. با توجه به حضور رئیس دانشگاه و تعدادی از همکاران در نشست دانشکده‌های کشاورزی اروپا که آبان‌ماه گذشته برگزار شد، زمینه همکاری با دانشگاه‌های خارج از منطقه نیز برای دانشگاه فراهم شد و اولین آن‌ها دانشگاه گِنت بلژیک بود که همکاری‌های خود را با این دانشگاه عملی کرده‌ایم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار