آغاز پرداخت تسهیلات بانکی به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از آغاز مرحله دوم پرداخت تسهیلات بانکی به کسب و کار‌های فرهنگی و هنری آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مرحله دوم پرداخت تسهیلات بانکی به کسب و کار‌های فرهنگی و هنری آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا آغاز شده است.

او با بیان اینکه در این مرحله، فقط متقاضیان دارای مجوز رسمی از این اداره کل قادر به ثبت درخواست خود برای بهره مندی از این تسهیلات هستند، افزود: سقف پرداختی به کسب و کار‌های فرهنگی و هنری افزایش دارد.

جوروند بیان داشت: افراد مشمولی که در مرحله نخست این تسهیلات را دریافت کرده اند نیز می‌توانند پس از دریافت پیامک، مجدداً در مرحله دوم درخواست خود را در سامانه کارا به نشانی corona-kara.mcls.gov.ir ثبت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فرصت ثبت درخواست برای تسهیلات کارا در مرحله دوم را تا پایان دی ماه عنوان کرد و گفت: آغاز بازپرداخت اقساط، پس از دوره تنفس ۶ ماهه است و در مرحله اول این تسهیلات بیش از  یک هزار و ۳۰۰ فقره پرونده مربوط به بالغ بر ۱۸۰۰ نفر شاغل در بخش فرهنگ و هنر به بانک ­های استان ارجاع شده که مبلغ تسهیلات درخواستی در این مرحله بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

اخبار استان اخبار