آغاز پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری از فردا

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری از فردا

وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی گفت: از فردا پرداخت اولین وام اشتغال روستایی و عشایری در ۵ استان آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۵۰ هزار درخواست وام در مرحله اول، حدود ۸۰۰۰ وام پذیرفته شده است که از فردا پرداخت این وام‌ها در ۵ استان انجام می‌شود.

وی افزود: از رقم ۱۲ میلیارد تومان، امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و عشایری پرداخت می‌شود. البته طبق قواعدی که منجر به ایجاد اشتغال شود. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بازاریابی و مشاوره همراه دریافت‌کنندگان وام خواهد بود.

وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی همچنین اظهار کرد: در بهمن‌ماه سبد کالا به ارزش ۲۱۵ میلیارد تومان توزیع می‌شود.

ربیعی درباره آخرین اخبار نفت‌کش سانچی گفت: نمایندگان ایران از جمله سازمان بنادر، سازمان کشتیرانی و طرف سوئدی و پانامایی امروز برای بازگشایی جعبه سیاه سانچی حضور داشتند. البته قرار بود جعبه سیاه هر دو کشتی با هم باز شود اما ما گفتیم اول سانچی باز شود.

وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی در مورد وضعیت ربات‌ها بر روی کشتی سانچی خاطرنشان کرد: ربات‌ها فقط می‌توانند از کشتی عکس بگیرند و قادر نیستند به داخل کابین‌ها بروند.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که آیا شکایتی درباره این تصادف مطرح شده است، تصریح کرد: شکایت در این زمینه قواعد خاص خود را دارد و شرکت‌های بیمه و حقوقی میزان خسارت‌ها را تعیین می‌کنند. البته آنطوری که من پرسیده‌ام در دریا مقصر صددرصد وجود ندارد و در دریا هر دو طرف با درصدهای متفاوت مقصر می‌گیرند.

وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی در پایان با اشاره به اینکه آقای شهیدی در بنیاد شهید پذیرفته است که پرسنل سانچی شهید خدمت لقب بگیرند، اظهار کرد: مزایای شهید خدمت توسط شرکتی که این افراد در آنها استخدام بودند تعلق می‌گیرد و شهید خدمت نیز لقبی است که به آنها تعلق می‌گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار