آماده‌باش برای رفع کمبود معلم/ ثبات فرایند جذب معلم تا ۶ سال آینده

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

آماده‌باش برای رفع کمبود معلم/ ثبات فرایند جذب معلم تا ۶ سال آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: مرکز نیروی انسانی در آماده باش مطلق برای رفع کمبود نیرو در کلاس‌های درس است.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه استقبال از نو دانشجومعلمان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و حمایت دولت امسال جذب دانشجومعلم بیشتری را در دانشگاه فرهنگیان شاهد بودیم و ۱۸ هزار نفر در دوره کارشناسی پذیرفته شدند؛ همچنین بالغ بر ۳۳ هزار دانشجو در دانشگاه تحصیل می‌کنند.
وی درباره وضعیت تامین معلم در سال‌های آتی ادامه داد: با تمام استان‌ها درباره وضعیت نیروی انسانی مذاکره کردم و کمبود معلم نسبت به سال های قبل کم بود و چندان آشکار نیست.

کسری جدی معلم نداریم
وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس روش‌های به کار گرفته شده کسری معلم جدی نداریم و در موارد معدود با استفاده از روش‌ خرید خدمات این کمبود تامین می شود.

بطحایی با اشاره به اینکه مرکز نیروی انسانی در آماده باش مطلق برای رفع کمبود نیرو در کلاس‌های درس است، اظهار کرد: هر جا مشکلی از نظر تامین نیروی انسانی بود به سرعت رفع می شود البته تراکم کلاسی به ویژه در دوره ابتدایی بالاست.

وزیر آموزش و پرورش درباره بکارگیری معلمان بازنشسته در آموزش و پرورش گفت: معلمان بازنشسته‌ای که مهارت و توانایی لازم کار کردن را داشته باشند باز دیگر در کلاس‌های درس جذب می کنیم و معلمان پیشکسوت که دعوت به کار شدند توانمندی های لازم برای اداره کلاس را دارند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار