آمادگی جذب ۳۰ هزار مهارت آموز/ دانشگاه فرهنگیان تکمیل ظرفیت ندارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: برای جذب ۱۵ تا ۳۰ هزار مهارت آموز از طریق آزمون استخدامی آمادگی داریم.
حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ این سوال که با توجه به رویکرد جدید سازمان سنجش تکمیل ظرفیتی برای این دانشگاه هم وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار ظرفیت برای جذب دانشجو در نظر گرفتیم که با استقبال خوبی مواجه شدیم. حدود ۲۴ هزار و ۶۰۰ دانشجو معلم مشغول به تحصیل شدند.

او ادامه داد: با توجه به این که شرایط تکمیل ظرفیت نداریم ( این موضوع برای دانشگاه‌هایی مانند پیام نور، علمی کاربردی و رشته‌های دانشگاهی در زمینه علوم انسانی و هنر مصداق پیدا می‌کند) اغلب داوطلبان کنکور به سمت رشته‌های مربوط به تجربی گرایش دارند و سایر رشته‌ها با استقبال کمتری مواجه هستند؛ در دانشگاه فرهنگیان هم با توجه به شرایط اشتغال، استقبال قابل قبولی را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه برای جذب ۱۵ تا ۳۰ هزار مهارت آموز ماده ۲۸ آمادگی داریم گفت: اکنون ظرفیت رشته‌های روزانه کامل است و شرایط را برای جذب مهارت آموزانی که از طریق آزمون استخدامی جذب خواهند شد، فراهم می‌کنیم.

او تأکید کرد: دانشگاه همواره برای پاسخگویی به نیاز‌های آموزش و پرورش آمادگی دارد و هر زمان که از سوی این وزارتخانه اعلام نیاز شود جذب دانشجو خواهیم داشت.

خنیفر گفت: سعی می‌کنیم در دانشگاه فرهنگیان بهترین داوطلبان را جذب کنیم و حتی اگر دانشجویان با هدف اشتغال این دانشگاه را انتخاب کنند، چه بهتر که افرادی با توانمندی علمی بالا را جذب کنیم تا خروجی خوبی در آموزش و پرورش شاهد باشیم.

آموزش‌هایی مبنی بر ممنوعیت تنبیه دانش آموزان در دوره‌های کارورزی
رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره محتوای آموزشی در دوره‌های کارورزی دانشجو معلمان بیان کرد: سعی می‌کنیم مفاهیم تعلیم و تربیت روز را در این دوره‌ها مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و ایرانی به دانشجو معلمان آموزش دهیم.

او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر رویکرد دانشگاه نسبت به آموزش کنترل هیجانات و خشم در معلمان با توجه به موضوع تنبیه بدنی که همواره با آن مواجه هستیم، گفت: تنبیه بدنی را کاملاً رد می‌کنیم، حتی تنبیه روحی و روانی هم چندان مورد پسند نیست؛ بنابراین سعی کردیم در مباحث مختلف دروس دانشگاهی این موضوع را برای دانشجو معلمان تبیین کنیم البته در موضوع تنبیه بدنی گاهی تمامی ابعاد ماجرا مشخص نمی‌شود اما با این موضوع کاملاً مخالف هستیم و ساز و کار مقابله با آن را در آموزش‌ها مورد توجه قرار دادیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار