آمادگی پست‌بانک برای ارائه ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و پست‌بانک با هدف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان کمیته امداد به امضا رسید.
به گزارش بازارکار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم که با حضور بهزاد شیری، مدیرعامل پست‌بانک برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین برنامه کمیته امداد برای رفع فقر از خانواده‌های تحت حمایت، توانمندسازی از طریق ایجاد اشتغال با درآمد پایدار است، گفت: منابع کمیته امداد به تنهایی کفاف توانمندسازی این جامعه بزرگ را ندارد به همین منظور در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور برای سال جاری ۴۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از محل شبکه بانکی پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه بانک‌های طرف قرارداد امداد طی سال‌های گذشته همکاری خوبی با این نهاد داشته‌اند، افزود: امسال برای نخستین‌بار پست‌بانک نیز به بانک‌های طرف قرارداد کمیته امداد اضافه شده و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه به طرح‌های اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده است.
بختیاری مجموع تسهیلات اشتغال مددجویان برای سال ۹۹ را معادل ۶۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه  داد: ۴۹۰۰ میلیارد تومان از شبکه بانکی و ۱۳۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و منابع قانون اشتغال پایدار روستائیان و عشایر به این منظور در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: همچنین ۴۲۵ میلیارد تومان از محل قانون اشتغال پایدار روستائیان و عشایر برای مددجویان به پست‌بانک اختصاص یافته که تاکنون ۹۰ درصد این مبلغ به مددجویان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ششم توسعه کشور کمیته امداد موظف به ایجاد ۷۰ هزار شغل در سال است، تاکید کرد: کمیته امداد در سه سال گذشته از این برنامه ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کرده و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۸۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان برسد.

بختیاری اشتغال‌زایی را برنامه اصلی کمیته امداد برای مددجویان عنوان کرد و گفت: سال گذشته درآمد ۶۵۰ هزار طرح اشتغال فعال و تحت نظارت کمیته امداد، ۳۰ درصد بیشتر از مجموع مستمری پرداختی توسط این نهاد بود که این موفقیت با همکاری شبکه بانکی در پرداخت اعتبارات اشتغال، قابل افزایش است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار