آمار ایجاد ۱۷ هزار شغل با توجه به سرمایه‌های انسانی خوزستان “خنده‌دار” است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آمار ایجاد ۱۷ هزار شغل با توجه به سرمایه‌های انسانی خوزستان

استاندار خوزستان گفت: اینکه می‌گویند ۱۶ هزار تا ۱۷ هزار شغل ایجاد کرده‌اند خنده‌دار است زیرا ظرفیت‌های انسانی، طبیعی و صنعتی بسیار بالا و در مقابل نیروی جوان بسیار زیادی نیز در استان وجود دارد که این عدد در مقابل این امور اصلا قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه شورای اشتغال استان خوزستان ضمن تاکید بر حضور سایر اعضا در این شورا اظهار داشت: امر اشتغال در شرایط فعلی کشور و استان مقوله مهم و پراهمیتی است و سایر اعضا باید مقید به حضور در جلسات آن باشند.

وی با اشاره به همایش استانداران در هفته گذشته با حضور رئیس جمهور افزود: صحبت‌ها، برخوردها و عتاب‌های رئیس جمهور درباره اشتغال ناشی از اهمیت این موضوع برای او بود همچنین رئیس جمهور بر اختصاص وقت ویژه برای اشتغال تاکید داشت.

استاندار خوزستان بیان کرد: رئیس جمهور از تمام مسئولان امر و دستگاه‌های مختلف برای موضوع اشتغال درخواست کرد تا بسیج شوند همچنین تاکید داشت که در صورت مانع تراشی توسط هر یک از افراد مسئول برای تسهیل در امر اشتغال در سطح کشور باید با تعامل مشکل برطرف شود درصورت برطرف نشدن مشکل در جلسه سران سه قوا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این سخن رئیس جمهور درباره دغدغه کل مسئولان دولت ایجاد اشتغال برای جوانان است گفت: در حوزه‌های مختلف مخصوصا انرژی‌ها و فناوری‌های نو بسیار تاکید کرد که حداقل در هر کدام 100 هزار شغل ایجاد شود.

شریعتی ضمن بیان تاکید رئیس جمهور بر همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه در زمینه اشتغال تصریح کرد: ریاست جمهور بر استفاده از تمام ظرفیت‌های انسانی موجود در کشور تاکید کرد و لزوم افزایش تولید ناخالص ملی را نیز یادآور شد.

وی ادامه داد: در این راستا تمام دستگاه‌ها و ادارات استان خوزستان نیز باید بر طراحی برنامه‌های مربوطه برای انجام این کارها اقدام کند تا منجر به اشتغال در استان شود همچنین باید راه‌های جذب سرمایه گذار خصوصی را نیز ترویج کرد.

استاندارخوزستان با اشاره بر حل مشکلات پیش‌روی سرمایه گذاران خصوصی خاطرنشان کرد: همه باید وارد کار شوند و بنده هیچ عذری را نمی‌پذیرم و سعی می‌کنم در جلسات شورای اشتغال نیز همیشه حضور پیدا کنم تا همراه با کارشناسان و مسئولان مربوطه بهتر بتوانیم عمل کنیم.

وی ضمن انتقاد به دستگاه‌های اجرایی مدعی در تولید اشتغال تاکید کرد: اینکه می‌گویند 16 هزار تا 17 هزار شغل ایجاد کرده‌اند خنده‌دار است زیرا ظرفیت‌های انسانی، طبیعی و صنعتی بسیار بالا و در مقابل نیروی جوان بسیار زیادی نیز در استان وجود دارد که این عدد در مقابل این امور اصلا قابل قبول نیست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار