آمار رشته محل های ارشد و دکتری دانشگاه آزاد/ ادغام واحدها در سال۹۵

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آمار رشته محل های ارشد و دکتری دانشگاه آزاد/ ادغام واحدها در سال۹۵

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه دارای ۷ هزار و ۵۶۸ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد و ۲ هزار و ۳۳۸ رشته محل در مقطع دکتری است.
حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه بیش از ۳۷ درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه های کشور ۵۳ درصد است.

وی افزود: همچنین ۳۴.۵ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به سیاست های این دانشگاه در زمینه تمرکز زدایی، تاکید کرد: در راستای تمرکززدایی و چابک سازی بسیاری از واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ادغام و یا منحل شدند به طوریکه از ۴۷۲ واحد و ۱۰۹ آموزشکده سما در مهر ۹۲ به ۳۳۵ واحد و ۱۴۰ آموزشکده سما در بهمن ماه ۹۵ رسیدیم.

میرزاده با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری دانشگاه ‌آزاد اسلامی در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی اقدامات بسیاری صورت گرفته است، گفت: در همین راستا تعداد رشته محل های مقطع کارشناسی ارشد ۷ هزار و ۵۶۸ و تعداد رشته محل های مقطع دکتری به ۲ هزار و ۳۳۸ رشته محل افزایش پیدا کرد.

وی به بومی گزینی در دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: تاکنون ۹۶ درصد در مقطع کاردانی،۹۱ درصد در کارشناسی، بیش از ۷۱ درصد در کارشناسی ارشد و حدود ۵۰ درصد در مقطع دکتری بومی گزینی شده است که این امر علاوه بر اینکه موجب کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی شده و تبعات مناسب و خوبی از نظر فرهنگی نیز داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانش آموختگان این دانشگاه حدود ۵۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی ایران را تشکیل می دهند، گفت: دانشگاه آزاداسلامی دارای حدود ۶ میلیون فارغ التحصیل است که سرمایه بزرگی برای این دانشگاه است.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی متعلق به مردم است، گفت: یکی از زیباترین جلوه های آن تاسیس و حمایت مردم است و تمامی دستاوردهای امروز دانشگاه آزاد اسلامی حاصل همین حمایت ها است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار