آمار عدم بازگشت دانشجویان بورسیه به کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آمار عدم بازگشت دانشجویان بورسیه به کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان روند بازگشت دانشجویان بورسیه را تشریح کرد و گفت: به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد از بورسیه‌ها بازنمی‌گردند که این موضوع ارتباطی به این دولت یا دولت‌های قبل ندارد.

مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره عدم بازگشت دانشجویان بورسیه گفت: روال درخصوص این دانشجویان همان روال گذشته است و تغییر جدی ندارد.

وی درباره اینکه روند بازگشت دانشجویان بورسیه از کشورهای مختلف به چه صورت است افزود: روند بازگشت از کشورهای مختلف متفاوت است، در کشورهای «بلوک شرق»، معمولا تاخیر در بازگشت وجود ندارد، اما در کشورهای «غربی» مانند «کانادا» و «آمریکا» عدم بازگشت نداریم، اما تاخیر در بازگشت وجود دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشجو زمانی که فارغ التحصیل می شود، احتمال دارد با یک تا دو سال تاخیر، به دلیل پسداک و یا دکترایی که ایجاد می شود، بازگردد.

وی یادآورشد: اما از جهت عدم بازگشت قطعی، درصدهایی که وجود دارد، بسیار پایین است، معمولا اگر متوسط را در نظر بگیریم، ۱۰ تا ۱۵ درصد است این رقم خیلی تغییر نکرده و ارتباطی به این دولت و دولت های قبل ندارد.

صدیقی افزود: ما معمولا دانشجویانی را که بعد از دو تا ۳ سال از فارغ التحصیلی بازنگردند، اسم آنها را عدم بازگشت می گذاریم، اما نمونه هایی هم بوده که ما فکر می کردیم عدم بازگشت است اما بعد از ۳ سال از فارغ التحصیلی باز گشته اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: برخی ها دانشجویان بورسیه نیز مهلت بورس آنها تمام می شود و ممکن است که درس آنها طولانی شود که ما آنها را هم عدم بازگشت حساب نمی کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار