آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان آزمون ارشد اعلام شد/زنان بیشترین داوطلبان ارشد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از ۴۸۱ هزار نفری داوطلبان برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون از ۱۴ بهمن ماه مجددا امکانپذیر می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ در تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین ثبت‌نام برای شرکت در بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که از ساعت ۱۱ روز جمعه ۱۶ آذرماه ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده بود، ۲۸ این ماه پایان یافت.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آمار ثبت‌نام ۴۸۱ هزار و ۷۷ نفری داوطلبان در مرحله اول ثبت‌نام ارشد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۴۹ هزار و ۴۰۴ نفر زن و مابقی مرد هستند، ضمن اینکه تعداد ۳۲ هزار و ۶۳۲ نفر نیز علاقه‌مندی خود را برای شرکت در کدرشته دوم امتحانی اعلام کردند.

توکلی گفت: تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۷۱ داوطلب نیز علاقه‌مندی خود را برای شرکت در گزینش کدرشته‌های امتحانی دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش به منظور فراهم کردن شرایط جهت ایجاد تغییرات در اطلاعات ثبت‌نامی برای آن دسته از داوطلبانی که نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده تا این داوطلبان از روز دوشنبه ۱۴ بهمن تا چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۷ بتوانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، نسبت به ایجاد تغییرات در اطلاعات ثبت‌نامی اقدام کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبانی که نسبت به ثبت‌نام در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین ثبت‌نام برای شرکت در بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که آنها نیز از روز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه تا چهارشنبه ۱۶ این ماه با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

توکلی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی‌ارشد و اولین مرحله بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنج‌شنبه ۵ و جمعه ۶ اردیبهشت ۹۸ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارت شرکت در آزمون نیز دوم اردیبهشت‌ماه ۹۸ توزیع می‌شود. همچنین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت‌نام برای شرکت در بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار