آموزشکده سما اهواز در رشته رباتیک دانشجو می‌پذیرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان از پذیرش دانشجو در رشته کاردانی فنی ربات در سال تحصیلی جدید در آموزشکده فنی سما اهواز برای اولین بار در خوزستان خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر مهرداد افشون اظهار کرد: آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد اهواز از سال 1383 فعالیت خود را در راستای تعلیم و تربیت تکنسین با رشته‌های مختلفی مانند کامپیوتر، حسابداری، برق، مکانیک خودرو و معماری آغاز کرده است. این مجموعه تاکنون موفق به آموزش بیش از 9 هزار فارغ التحصیل شده است.

وی افزود: سال گذشته مجوز پذیرش دانشجو در رشته کاردانی فنی ربات اخذ شد و امسال در نیمسال اول سال تحصیلی برای اولین بار در استان آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما اهواز در رشته رباتیک دانشجو می‌پذیرد. علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته باید برای ثبت‌نام ابتدا به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org قسمت کاردانی پیوسته مراجعه کنند و پس از انتخاب این رشته در آموزشکده سما اهواز و ثبت نام اولیه، پس از 48 ساعت می‌توانند با در دست داشتن رسید ثبت‌نام، حضوری به آموزشکده سما مراجعه کنند.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان تصریح کرد: برخی از دروس تخصصی این دوره شامل الکترونیک قدرت و محرکه‌ها، میکرو کامپیوترها، رباتیک، کارگاه کنترل ربات، سنسورهای ربات و کاربرد ربات اعلام شده است که که در کنار سایر دروس پایه به همراه 240 ساعت آموزش محیط کار شامل کاربینی و کارورزی امکان دستیابی به توانمندی‌های لازم را برای فارغ‌التحصیلان فراهم می‌کند.

افشون گفت: در دنیای امروز ضرورت ایجاد رشته رباتیک در پاسخگویی به نیازهای امروز و فردا بیش از پیش احساس می شود. با توجه به نیازهای ملی و منطقه ای، همگام با تحولات علمی و فنی و در راستای توسعه صنعتی، رشته رباتیک به عنوان یکی از اولویتءهای اساسی ما مطرح است. رباتیک علمی است که امروزه کاربرد خود را در بسیاری از زمینه‌های زندگی بشری نشان داده است.

وی افزود: کاربردهای مختلف رباتیک در صنایع به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه صنعتی و استفاده از ربات‌ها با اهداف استراتژیک در عرصه‌های مختلف تحقیقاتی، اهمیت تربیت دانشجویان رباتیک را بیش از پیش نشان می‌دهد. کاربردهای ویژه ربات‌ها در محیط‌های خطرناک مانند فضا، عمق زمین، دریا، محیط‌های شیمیائی و رادیواکتیو به خوبی نقش ربات‌ها را در دنیای علم مشخص می‌کند.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان خاطرنشان‌کرد: رشته کاردانی فنی ربات با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر برای نگه‌داری و تعمیر ربات‌های خطوط تولید و صنعتی، تدوین و تصویب شده است. از جمله قابلیت‌ها و توانمندی‌های فنی فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توان به مواردی مانند تعمیر و برنامه‌نویسی بازوهای صنعتی، استفاده و بکارگیری ربات‌های خطوط تولید، نگهداری و برنامه‌نویسی ربات‌های خطوط تولید و عیب‌یابی و تعمیر بازوهای فعال در خطوط تولید اشاره کرد. با توجه به این توانمندی‌ها دانش‌آموختگان می‌توانند در آینده مشاغلی مانند تکنیسین تعمیر و نگه‌داری ربات را داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار