آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش جذب می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: براساس قانون، آموزش و پرورش موظف است نیروهای حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و آموزش‌دهندگان نهضت را به تدریج به عنوان معلم حق‌التدریس در جایی که نیاز دارد تبدیل وضعیت کند.
علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهارداشت: در حال حاضر ما یک تصویر نسبتا روشنی از وضعیت سواد کشور داریم که اسامی، مشخصات و حتی ویژگی‌های افراد بی‌سواد را شناسایی کرده‌ایم.
وی افزود: آن چیزی که در سرشماری مهم باید به آن توجه شود این است که مغایرت‌های سطح سواد در سرشماری آمارهای ثبتی را کاهش دهد، در مرحله سرشماری اینترنتی اگر دقت بیشتری شود مغایرت‌ها به حداقل می‌رسد برنامه‌هایی را که سازمان داشته تا 3 سال آینده به نتیجه می‌رسد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه سازمان بیش از هدفی که دولت تعیین کرده عملکرد داشته است، بیان کرد: سال گذشته 32 درصد و سال 93 بیش از 16 درصد بیشتر از برنامه‌ فعالیت داشته است.
باقرزاده با بیان اینکه برخلاف اینکه ما یک دوره رکود را پشت سر گذاشتیم اما خوشبختانه به تدریج رونق ایجاد شد، خاطرنشان کرد: بخش عمده فعالیت‌های ما را مدیران مدارس سازماندهی می‌کنند اما بخش غیردولتی آن‌ها را تحت عنوان ” آموزش دهندگان” آموزش می‌دهد.
وی از پرداخت بیمه ماهیانه آموزش دهندگان خبر داد و گفت: از ابتدای سال 96 امکان پرداخت بیمه ماهیانه آموزش دهندگانی که با نهضت سوادآموزی همکاری می‌کنند فراهم می‌شود، از فروردین ماه سال آینده افرادی که با نهضت سوادآموزی همکاری می‌کنند به صورت ماهیانه بیمه آن‌ها محاسبه می‌شود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تصویب قانون مجلس در مورد جذب آموزش دهندگان تصریح کرد: براساس قانونی که اخیرا مجلس تصویب کرد آموزش و پرورش موظف است نیروهای حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و آموزش دهندگان نهضت را به تدریج به عنوان معلم حق‌التدریس در جایی که نیاز دارد را تبدیل وضعیت کند.
باقرزاده با بیان اینکه تاکنون این قانون به سازمان ابلاغ نشده است، ادامه داد: امیدواریم بعد از ابلاغ این قانون کارگروهی تشکیل شود و دستورالعمل نحوه انتقال و تبدیل وضع را تدوین کنند، فرهنگیان اخبار مربوط به تبدیل وضع را از سایت سازمان آموزش و پرورش پیگیری کنند.
وی با اشاره به میزان اعتبارات اختصاص یافته به این سازمان افزود: امسال 280 میلیارد تومان دولت و مجلس برای سازمان اعتبار تصویب کردند که امیدواریم حداقل تخصیص را بتوانیم دریافت کنیم، با توجه به اینکه سال گذشته شرایط مالی دولت خوب نبود سازمان نیز در تحقق اعتبارات عقب ماند اما با قول‌های مساعدی که داده شد حداقل تخصیص‌ها را دریافت خواهیم کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار