آموزش‌رایگان فنی وحرفه‌ای به متقاضیان/تاسیس صندوق‌های«مردم یاری»

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آموزش‌رایگان فنی وحرفه‌ای به متقاضیان/تاسیس صندوق‌های«مردم یاری»

یک مقام مسئول در بسیج سازندگی از ارائه آموزش‌های رایگان فنی وحرفه‌ای این سازمان به متقاضیان در سراسر کشور خبرداد و گفت: تاسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یاری برنامه‌‍ریزی شده است.

مهدی لیاقت در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات سازمان بسیج سازندگی در اشتغالزایی و فعالیت‌های اقتصادی گفت: اقدامات زیادی توسط این سازمان در حمایت از فعالیت‌های مختلف اقتصادی و اشتغالزایی انجام شده است که در حوزه کمک به اشتغالزایی یکی از اقدمات توجه به توسعه فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان است.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ سازمان بسیج سازندگی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبرداد و گفت: در اجرای این تفاهم نامه، آموزش‌های مهارتی در پایگاه‌های بسیج و مساجد به فراخور نوع نیاز منطقه به متقاضیان ارائه می‌شود. این آموزش‌ها هیچ هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد؛ ضمن اینکه فعالان اقتصادی و الگوهای موفق به عنوان اساتید این دوره‌ها از سوی سازمان بسیج سازندگی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

این مقام مسئول در سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در پایان این دوره‌ها مدارک بین المللی فنی و حرفه‌ای به مهارت آموزان ارائه خواهد شد افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق نواحی بسیج سازندگی و پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور این دوره‌ها ثبت نام کنند.

مدیر اشتغال، توانمندسازی و کارآفرینی بسیج سازندگی البرز همچنین به انعقاد تفاهم نامه‌ این سازمان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این تفاهم نامه نیز واحدهای پراکنده اقتصادی در قالب تعاونی ساماندهی می‌شوند که با توانمندسازی این واحدها به صورت تعاونی در وهله نخست این واحدها شخصیت حقوقی پیدا می‌کنند سپس در حوزه بازاریابی، برندینگ و سایر فرایندهای اقتصادی کردن فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: برای توانمندسازی واحدهای اقتصادی کلاس‌های آموزشی ترویج بخش تعاون ارائه می‌شود تا فعالان اقتصادی با ظرفیت‌ها و امکانات بخش تعاون آشنایی پیدا کنند و پس از آن به اداره کل تعاون استان مربوطه معرفی و در اسرع وقت برای آنها تعاونی تاسیس خواهد شد.

لیاقت با بیان اینکه دخیل کردن مردم در اقتصاد و سپردن فعالیت‌های اقتصادی به آنها یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی است، از برنامه ریزی این سازمان برای تاسیس صندوق‌های قرض الحسنه مردم یاری خبرداد و گفت: در قالب این طرح سرمایه‌های مردم جمع آوری و توسط خود مردم در بخش ‌های مختلف اقتصادی منطقه از جمله اشتغال، خدمات، کشاورزی و سایر بخش‌های مورد نیاز با مدیریت خود مردم هزینه می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه این صندوق‌ها در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای بالای ۲ هزار نفر جمعیت تشکیل خواهند شد افزود: هیأت مدیره این صندوق‌ها خود مردم و از معتمدین منطقه هستند. همچنین برای تاسیس این صندوق‌ها تسهیل گرانی معرفی خواهند شد تا هم توانایی ارتباط با مردم و هم توانایی ارتباط با مسئولان منطقه برای پیگیری موانع و مشکلات را داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار